Avatar billede ksor Mester
16. marts 2014 - 19:56 Der er 8 kommentarer

LibreOffice database

Findes der ikke mulighed for at lave referenteil integritet i en relation i dette program ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. marts 2014 - 21:02 #1
Avatar billede ksor Mester
16. marts 2014 - 23:56 #2
Måske, ja, men hvor sætter man lige DET ind i en netop oprettet DB ?
Avatar billede arne_v Ekspert
17. marts 2014 - 02:54 #3
Tools
Relationships
Avatar billede ksor Mester
17. marts 2014 - 06:30 #4
Ja, Arne_v, havde det været MSAccess var det rigtigt, men ikke her

Der findes ikke det flueben for "Referentiel Integritet"
Avatar billede arne_v Ekspert
17. marts 2014 - 14:54 #5
Der er ikke noget flueben, men hvad saa?

Hvis du traekker linien i tools relationships saa enforcer base referentiel integritet.

Testet paa LO 4.0.noget.
Avatar billede ksor Mester
17. marts 2014 - 17:40 #6
OK, den har automatisk "Ref. integritet" - det er jo faktisk fint !

Nu skal jeg lige se om det virker !

Har du et eksempel, hvor det IKKE skal anvendes Ref. integritet ?
Avatar billede arne_v Ekspert
17. marts 2014 - 18:10 #7
Hvis du ikke vil have ref integ saa undlad at traek den linie.

:-)
Avatar billede ksor Mester
17. marts 2014 - 18:35 #8
Det virker ikke - jeg kan ikke få lov at ændre på relationerne - alle tabellerne skal tilsyneladende slettes og oprettes igen,OG ALLIGEVEL ....

er det som om der ligger en rest tilbage, som forstyrer det nye
;-((

Nu spurgte jeg om du kendte et eksempel, hvor ref. int. IKKE skal anvendes - hvordan jeg IKKE får det har jeg jo lige lært !