Avatar billede tanjaoue Juniormester
10. marts 2014 - 10:01 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Automatisk vedhæfte fil til mails Outlook 2010

Hej

Kan man lave sådan at når man sender en mail, så vedhæftes der
automatisk én bestemt pdffil ? (tænker at vedhæfte salgsbetingelser automatisk)

evt. kan det bindes til én bestemt signatur?

Eller skal det ligges som link?

Håber i kan hjælpe :)
Avatar billede repox Seniormester
10. marts 2014 - 10:31 #1
Det kan nemt tænkes at du hurtigt vil opleve problemer med at få leveret dine mails, hvis dine mails ALTID indeholder en vedhæftet PDF.

Hvorfor ikke linke til PDF'en i din signatur? Det er også nemmere at opdatere, så alle altid kan tilgå de seneste betingelser og så ligger den ikke of fylder unødvendigt meget i ens lokale postkasse, fordi du konsekvent sender en PDF med.
Avatar billede supertekst Ekspert
10. marts 2014 - 10:31 #2
Hej

Ved hjælp af VBA skulle det være muligt.

De aktuelle mails med denne ønskede facilitet - skrives de på normal vis eller genereres de via et system?
Avatar billede tanjaoue Juniormester
10. marts 2014 - 18:14 #3
hej det virker også som den letteste løsning, men det var nu mere fordi jeg bruger forskellige signaturer i forbindelse med tilbud og f.eks. ordre hvor pdf gerne måtte være med... omvendt behøves mine "standard mails" ikke have vedhæftet filen...

samtidig ville jeg gerne have at pdf´en var "synlig" for kunden og ikke kun et link..

alternativt har jeg også overvejet og jeg kunne få min pdf mailer til det når den genererer mails fra navision... :) men tak for input
Avatar billede tanjaoue Juniormester
10. marts 2014 - 18:14 #4
se min kommentar :)
Avatar billede tanjaoue Juniormester
10. marts 2014 - 18:17 #5
pt er det forskellige signaturer jeg anvender til standard mails
f.eks. tilbud... tak for dine forespøgsel, hermed fremsendes tilbud som forespurgt osv. det er også her jeg gerne ville vedhæfte salgsbetingelserne automatisk og til ordrer

jeg kender desværre ikke rigtig noget til vba :(
Avatar billede supertekst Ekspert
10. marts 2014 - 18:25 #6
Men det er det du kan få hjælp til..
Avatar billede tanjaoue Juniormester
09. maj 2014 - 15:46 #7
Tak for svar. Det blev til et link på signaturen da det jo var nemmest.Repox og supertext i måtte ellers gerne få point, men i har ikke lagt jeres svar ud som "svar" kun som "kommentar" :)
Avatar billede tanjaoue Juniormester
09. maj 2014 - 15:47 #8
x