Avatar billede bing89 Nybegynder
08. marts 2014 - 14:04 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Se om det er en mysqli eller pdo forbindelse

Hej..

Jeg har brug for at kunne finde ud af om en variabel er sat som mysqli objekt eller pdo ?
Avatar billede repox Seniormester
08. marts 2014 - 14:12 #1
Det ved du vel på forhånd i og med at forbindelsen oprettes et eller andet sted?
Avatar billede arne_v Ekspert
08. marts 2014 - 14:18 #2
instanceof

formoder jeg
Avatar billede repox Seniormester
08. marts 2014 - 14:32 #3
arne_v, men hvis han bruger et abstraktionslag vil han jo skulle kontrollere på det lag i stedet.

Umiddelbart har jeg svært ved at forstå hvorfor man ikke skulle vide det på forhånd.
Avatar billede bing89 Nybegynder
08. marts 2014 - 14:40 #4
#3, er igang med at lave en class til php validering.. Inde i den, skal det være muligt at checke på brugernavne, email osv i en database..

Jeg bruger selv pdo, men jeg skal også lave den til en fra min klasse som jeg ved bruger mysqli...
Avatar billede repox Seniormester
08. marts 2014 - 15:12 #5
Du burde holde valideringslaget og databaselaget adskilt fra hinanden, så dee ikke er nogen unødvendige afhængigheder.

På den måde sikrer du at du kun har en kode at vedligeholde og at den virker ens for alle.
Avatar billede bing89 Nybegynder
08. marts 2014 - 16:57 #6
Jeg kan godt se hvad du mener, og se at du har ret..

Så skal jeg bare overveje hvordan jeg gør det nemt at få svaret med ind i mit array, som retunere beskeder på regler som ikke er opfyldt..

Men det er jo min hovedpine :)

Smid bare et svar :)
Avatar billede repox Seniormester
10. marts 2014 - 10:19 #7
Du kan jo eventuelt finde lidt inspiration fra Laravels Validation pakke?

https://github.com/laravel/framework/tree/master/src/Illuminate/Validation