Avatar billede j0nasl Nybegynder
27. februar 2014 - 23:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Langsom opstart af Mathcat på bærbar

Hej derude!
Har lige fået installeret matematik programmet Mathcad på både min stationære og bærbare computer, i forbindelse med mit studie. På min stationære kører det perfekt, men på min bærbare kører det helt vildt ringe.. Den bruger cirka 5 minutter om bare at åbne programmet. Lige så snart jeg dobbeltklikker på ikonet, kan jeg se at den har det kørende inde i Processer i windows jobliste. Men der går omkring 5 min. før det åbner op.

Hvad kan problemet lige være her? Har installeret programmerne på samme måde, og på samme tid på hver computer. Og min bærbar er godt nok ikke verdens hurtigste, men er helt sikker på at det ihvertfald ikke er problemet..

Håber en af jer lige har et guldkorn der kan hjælpe mig

laur.
Avatar billede Blueeyez Mester
27. februar 2014 - 23:21 #1
Hvis du skrev hvad dine maskiner har af hw ville det gøre en del, da jeg tror problemet skyldes en sløv bærbar og en gamer stationær?
Avatar billede j0nasl Nybegynder
27. februar 2014 - 23:24 #2
Beklager!
Pentium(R) Dual-Core CPU  T4500 @ 2.30GHz  2.30 GHZ
4,00 GB RAM (2,90 GB kan bruges)
32-bit operativsystem

Har været inde på deres hjemmeside og kigge, og skulle mene at den sagtens skulle kunne trække det.. Flere af mine klassekammerater bruger samme program, og de har også simple studie bærbare som min. Og er foruden dette problem.. Kan også sagtens bruge alle mulige andre programmer, helt uden problemer. :)
Avatar billede Blueeyez Mester
27. februar 2014 - 23:36 #3
En mulighed er vel at optimere din hdd osv.. Kan anbefale iobit smart defrag, men den vil prøve og installere alt muligt, men den gør en forskel. Derud i
Over er der windows diskoprydning og sidst men ikke mindst tjek cpu forbrug og de programmer du har kørende i baggrunden.
Avatar billede j0nasl Nybegynder
27. februar 2014 - 23:42 #4
Tror du virkelig at det kan gøre forskellen? Har prøvet at åbne det et par gange nu, og tror sku egentlig at det er nærmere de 10 min. for at åbne det. Det virker jo fuldstændig absurd at det skal tage så længe at åbne så småt et program..

Men må lige prøve det i morgen engang. :)
Avatar billede Blueeyez Mester
28. februar 2014 - 08:38 #5
Det er svært at sige hvad der hjælper, men det er blot et sted at starte (optimering) derefter kan vi jo gå til lidt skrappere midler hvis det er nødvendigt og til den tid er der nok andre der har gode forslag ;)