Avatar billede LarsLj Novice
20. februar 2014 - 12:46 Der er 9 kommentarer

Jeg kan ikke oprette notesbøger i OneNote

Hej. Jeg har en nyinstalleret pc, og jeg vil oprette en ny notesbog i mit elskede OneNote. Det kan bare ikke lade sig gøre, da knappen Del Notesbog ikke vil aktiveres. Ligeledes kan jeg heller ikke trække i forvejen oprettede notesbøger fra internettet ned.

Ved nogen, hvad der er i vejen? Hjælp værdsættes :-)
Venlig hilsen
Lars
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. februar 2014 - 12:54 #1
Hvad for en version af OneNote er det?

Hvis det er 2013, har jeg selv slåsset lidt med det - og fandt til sidst ud af at jeg fra "File" menuen skulle vælge "Account" og her oprette min Skydrive/Microsoft konto.

Er det tidligere, har jeg ingen idé...
Avatar billede LarsLj Novice
20. februar 2014 - 13:20 #2
Det er 2010. SkyDrive er skiftet til OneDrive siden. Måske er det en grund! Det er hvert fald træls, OneNote er ellers et super program
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. februar 2014 - 13:55 #3
Det er indtil videre bare navnet der er ændret - du kan stadig tilgå Skydrive på alle de gamle stier. Så det er næppe derfor... - men 2010 har jeg desværre ikke længere...

Prøv alligevel at se efter konto/Account i Filer/file menuen.

Som test, kan du jo også logge direkte på skydrive/onedrive, og åbne en af dine gamle notebøger. Her har du så muligheden for også at åbne den direkte i windows versionen af onenote.
Avatar billede LarsLj Novice
20. februar 2014 - 14:44 #4
Jeg kan ikke få log til at logge på under f.eks. Filer > Del > 3. Placering på internettet med Log på-knappen. Jeg kan åbne mit SkyDrive, men jeg kan ikke få lov til f.eks. at oprette en ny notesbog eller dele en eksisterende, når jeg får en mail med url'en til adressen.

Giver det mening?
Avatar billede LarsLj Novice
20. februar 2014 - 15:04 #5
Hej igen. Jeg kan godt nu med lodder og trisser. Fejlen er grundlæggende, at jeg skulle have installeret en driver til SkyDrive/OneDrive. Når jeg kan se den i stifinderen, så virker det nogenlunde.

Men tak for din hjælp, ole_madsen, og hav en god dag :-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. februar 2014 - 15:46 #6
Ja velbekomme... - men så lyder det ikke som om du arbejder med dem direkte på skydrive, men på den "cache" som Skydrive klienten egentlig er...

Det er nok i bund og grund ligegyldigt hvilken måde man gør det på... - så virker det, er det jo helt fint.
Avatar billede LarsLj Novice
20. februar 2014 - 15:53 #7
Hej igen. Jeg har 2 pc'er og bruger SkyDrive som mellemstation. Tidligere har jeg haft en 3. arbejdsstation, også med SkyDrive som mellemstation. Men: Det virker ny og igen tak for din ulejlighed!
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. februar 2014 - 16:06 #8
Det jeg mener er, at OneNote kan tilgå SkyDrive direkte, uden at have klienten installeret på PC´en... - men måden du bruger den på, vil selvfølgelig også virke.
Bruger du OneNote på iOS, Android, Symbian eller Windows phone, er der ingen klientsoftware, og man skal derfor åbne direkte på Skydrive... (blot bonusinfo :-)
Avatar billede LarsLj Novice
15. maj 2014 - 13:24 #9
Løsningen blev at gå over til OneNote 2013. Den kan downloades gratis fra medio marts 2014. Den fungerer upåklageligt!

Tak for hjælpen :-)