Avatar billede jcr18 Professor
11. februar 2014 - 11:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

alternativ til office?

Hej. Hvad er jeres bedste bud som alternativ til office? (gerne dansk sproget men ikke en betingelse).
Egentlig bruger jeg kun word og outlook og i enkelte få periode powerpoint.
Som postprogram har jeg kikket på thunderbird - eM client3 osv men er usikker på om programmerne har menuen REGLER OG BESKEDER som er helt afgørende for mit valg.
Avatar billede michael_stim Ekspert
11. februar 2014 - 11:54 #1
Libre Office, men der er ikke mailklient. Bruger selv Thunderbird og er glad for det, men plejer du at bruge outlook, kan du f eks også kigge windows live mail.
Avatar billede jcr18 Professor
11. februar 2014 - 11:58 #2
Har også i perioder afprøvet thunderbird men er hele tiden gået væk fra den igen. HUsker ikke længere hvorfor men der må have været noget fnidder ved programmet. Det har jo REGLER OG BESKEDER funktionen så måske skulle jeg se på det igen.
Avatar billede claes57 Ekspert
11. februar 2014 - 12:33 #3
Thunderbird - REGLER OG BESKEDER hedder Meddelelsesfiltre (ligger i Funktioner).
Windows live mail er reelt udgået - du skal nu via outlook.com - thunderbird er langt bedre.
Til thunderbird skal du bruge MozBackup for at lave en backup af data, udvidelser og indstillinger. Backupfilen kan du så have i en mappe som er med i din almindelige backup.
Openoffice er et nøk mindre og hurtigere end LibreOffice - til alm brug vil du næppe opdage forskellen. Bare husk at sætte dem op til at bruge word/excel format hvis du deler filer med andre.
Avatar billede jcr18 Professor
17. april 2014 - 09:52 #4
Nogen af jer der ønsker point?
Avatar billede jcr18 Professor
02. maj 2014 - 08:50 #5
bingo