05. februar 2014 - 14:03 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Windows 8 -> windows 7

Halløj alle i kloge hoveder herinde.

Jeg har en Asus G55VW som er født med windows 7 og derfor også har en windows 7 recovery partition. Jeg har sidenhen installeret windows 8 på maskinen, men jeg synes den opfører sig mærkeligt, så jeg vil gerne prøve at hive den tilbage til windows 7 og se om det fx er driver-kompatibilitet eller sådan noget i windows 8, der gør at den opfører sig mærkeligt, eller om der faktisk er noget galt med hardwaren i den. Sagt på en anden måde. Jeg gider ikke sende den til rep, bare for at få af vide at jeg skal installere windows 7, som den er født med og så få en regninge på 500 kr oveni.

Mit spørgsmål er så her:
Hvordan F**** får jeg fat i det recovery drev, fra windows 8? Funktionen med at trykke F9 under boot-up er sådan lidt forsvundet, fornemmer jeg.

På forhånd tak for hjælpen.
05. februar 2014 - 14:23 #1
Hvordan har du install WIN8 ? Med FULD FORMATERING osv ?
(Så har du jo muligvis slettetWIN7  RECOVERY partionen ...)
05. februar 2014 - 14:28 #3
Nu er det sådan at en af de ting der ikke virker, efter jeg har installeret windows 8, er mit blu-ray drev. Og som tidligere beskrevet, virker det med F9 ikke mere, så linket til Asus' egen hjemmeside, hjælper mig ikke meget her. Var desuden også det første sted jeg kiggede selv. Jeg har lige tjekket og mit recovery-drev er der stadigvæk... jeg mangler bare adgang til det.
Avatar billede Jensen DK Novice
05. februar 2014 - 14:43 #4
prøv at holde Ctrl tasten nede samtidig med at du taster F9 mener at på min Asus var det F 10.
14. februar 2014 - 20:56 #5
Jeg tror at den der mulighed er væk i windows 8. Jeg har prøvet alle "hjælpe-taster" sammen med alle F-taster. Tror jeg har genstartet 50 gange efterhånden. :-/
04. marts 2014 - 16:04 #6
Ingen bedre forslag? :)