Avatar billede heyn Nybegynder
21. januar 2014 - 09:12 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Generelt: Bedst mulig sikkerhed

Hej Eksperter

Jeg har en side hvor jeg kører session og hvor der testes for forældelse (15 min) for sikkerhedens skyld. Kører der ikke en session, el. er siden forældet afbrydes evt. kørende session med

session_unset();
session_destroy();

hvorefter man sendes til loginsiden.

Er der andre måder hvorpå man kan sikre at uvedkommende ikke kommer ind på siden?

Venligst Christian
Avatar billede jakobdo Ekspert
21. januar 2014 - 10:21 #1
Se f.eks. Example 1 her: http://dk1.php.net/session_destroy

Tror ikke du får det meget bedre.
Avatar billede heyn Nybegynder
24. januar 2014 - 08:29 #2
Et par enkelte spørgsmål:

Er $_SESSION = array();
ikke det samme som $_SESSION_UNSET() ?

Skal man dræbe en cookie hvis man aldrig har oprettet nogen og ikke spørger efter cookievariable?

hvad sker der i linien setcookie(...). Altså - Hvad gør den egentlig med params 'path', 'domain', 'secure' og 'httponly'?

Som det måske fremgår har jeg ikke stor (dvs ingen) erfaring med cookies.

Venligst Christian
Avatar billede jakobdo Ekspert
25. januar 2014 - 22:34 #3
Det hele kommer lidt an på hvad du vil opnå.
Men jo, hvis du sætter $_SESSION = array(); så bør alle data være "væk".
Og for så at sikre brugeren ikke har en cookie, så kan man også slette den.
Der vil altid være en cookie, da browseren skal kende til den, for at finde tilhørende session i din php app.
Avatar billede heyn Nybegynder
30. januar 2014 - 12:05 #4
Ok - Tak - Smid et svar
Avatar billede jakobdo Ekspert
30. januar 2014 - 20:02 #5
Svar!
Avatar billede jakobdo Ekspert
31. januar 2014 - 21:43 #6
Takker for point.