Avatar billede Jolles Professor
19. januar 2014 - 21:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

xp og alle doks forsvundet

Modtog en skrigemail: Vens xp og doks var væk, da han åbnede den bærbare.
Jeg har kigget på microsofts hjemmeside uden rigtig at kunne finde noget.
Har foreslået genstart i fejlsikret tilstand, slukke for firewall og genstart, tømme cache og installere spybot search and destroy.
Hvad vil dette veldædige forum foreslå mig, den glade amatør?
Avatar billede milter Ekspert
19. januar 2014 - 22:02 #1
Vi skal nok have lidt mere at vide. Find ud af, hvad der sker, fra din ven trykker på "Tænd"-knappen, til den går i stå. Vi skal også have ordlyden af de/den fejlmeldinger, der dukker op undervejs og en beskrivelse af skærmbilledet, processen slutter med.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. januar 2014 - 22:04 #2
Kan den køre i fejlsikret tilstand, kan man jo prøve at se om de personlige filer er til stede, og overføre den til ekstern drev.

Kan den ikke køre ville jeg have prøvet med en live cd og få filerne ud den vej.
Herefter ville jeg prøve at redde systemet.
20. januar 2014 - 06:30 #3
... er muligvis logget på en TEMP profil ?
Avatar billede Blueeyez Mester
20. januar 2014 - 09:32 #4
Der findes jo software der kan finde filer.. Bruger selv easeuss, men den koster os.. Dog er den meget effektiv efter min mening. Der findes os recuva som er ganske gratis...

Da du blot skriver filer er væk lyder det som om xp starter fint op?
21. januar 2014 - 12:32 #5
Prøv at se i mappen

C:\Documents and Settings

om hvilken/hvilke bruger der er oprettet der ?
Avatar billede Jolles Professor
26. februar 2014 - 11:09 #6
Tak for alle jeres svar. Da hun tændte for sin pc næste dag, var alt på plads og i orden. Jeg tillader mig at beholde points.