Avatar billede mikguth Nybegynder
17. januar 2014 - 11:48 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

2 routere

Hej.

Her i huset har vi internetforbindelse hos telenor. I Tlf stikket sidder en bredbåndsrouter og sender trådløst signal til resten af huset. Men det kan ikke dække hele huset.

Fra gammel tid har vi trukket netværksstik rundt til alle værelser. Så man kan køre med kablet signal, der hvor det trådløse ikke når op.

Vi har en anden trådløs router liggende, en d-link dir-855.
Kan vi sætte den ind i et af netværksstikkene og få den til at sende trådløst signal til resten af huset?
Og hvordan gør man så det... .?
Avatar billede Blueeyez Mester
17. januar 2014 - 13:09 #1
Det kan du godt.

Du burde blot kunne tilslutte drn på lan port.

Du kani routeren indstille den til adhoc tror jeg det er..

En god ide er at indstille wifi ksnslerne(forskellige så de ikke konflikter) og benytte samme SSID i begge routere.
Avatar billede zynzz Praktikant
17. januar 2014 - 18:55 #2
Husk også lige at deaktivere DHCP funktionen i den...
Avatar billede mikguth Nybegynder
18. januar 2014 - 08:53 #3
Tak
Avatar billede Blueeyez Mester
18. januar 2014 - 10:09 #4
#3 du skal ikke regne med at folk hjælper dig når du selv snupper point...

Måske du lige skulle læse faq igennem herinde...
Avatar billede mikguth Nybegynder
18. januar 2014 - 17:07 #5
Ville meget gerne have givet pointene til jer. Men det er endnu ikke lykkedes mig at finde ud af hvordan... Men jeg vil prøve at finde ud af det, endnu engang.
Avatar billede mikguth Nybegynder
18. januar 2014 - 17:17 #6
Jeg kan forstå at jeg skal bede dig, som har lavet en kommentar der har hjulpet mig, om at skrive et svar, og så vil jeg kunne give point... Er der en måde jeg kan annullerer den pointgivning jeg har givet mig selv?