Avatar billede jhdr Nybegynder
16. januar 2014 - 10:58 Der er 1 kommentar

Excel: fyld celle med listeindhold

Hej,

jeg har en arbejdsplan, som jeg gerne vil udfylde automatisk.
https://drive.google.com/file/d/0Bx0DagzNACDTMnFkSzBma3ktVFE/edit?usp=sharing

Cellerne i F4:O36 skal fyldes med initialer (tekst) som findes i P3:Y3
afhængig af den arbejdsopgave som pågældende person har denne dag.
Arbejdsopgaven findes under initialerne i P4:Y36.

Eksempel: Har udfyldt F4:O5, som eksempel på hvordan det gerne skulle se ud i hele området F4:O36.

Kig venligst på vedhæftede fil, så giver det forhåbentlig mening =)

På forhånd tak for hjælpen!

VH jhdr
Avatar billede jens48 Ekspert
16. januar 2014 - 23:31 #1
Skriv følgende formel i celle F4 og kopier den til F4:O36

=HVIS.FEJL(FORSKYDNING($O$3;;SAMMENLIGN(F$3;$P4:$X4;));"")

Engelsk oversættelse:

=IFERROR(OFFSET($O$3;;MATCH(F$3;$P4:$X4;));"")