Avatar billede jhdr Nybegynder
16. januar 2014 - 10:58 Der er 1 kommentar

Excel: fyld celle med listeindhold

Hej,

jeg har en arbejdsplan, som jeg gerne vil udfylde automatisk.
https://drive.google.com/file/d/0Bx0DagzNACDTMnFkSzBma3ktVFE/edit?usp=sharing

Cellerne i F4:O36 skal fyldes med initialer (tekst) som findes i P3:Y3
afhængig af den arbejdsopgave som pågældende person har denne dag.
Arbejdsopgaven findes under initialerne i P4:Y36.

Eksempel: Har udfyldt F4:O5, som eksempel på hvordan det gerne skulle se ud i hele området F4:O36.

Kig venligst på vedhæftede fil, så giver det forhåbentlig mening =)

På forhånd tak for hjælpen!

VH jhdr
Avatar billede jens48 Ekspert
16. januar 2014 - 23:31 #1
Skriv følgende formel i celle F4 og kopier den til F4:O36

=HVIS.FEJL(FORSKYDNING($O$3;;SAMMENLIGN(F$3;$P4:$X4;));"")

Engelsk oversættelse:

=IFERROR(OFFSET($O$3;;MATCH(F$3;$P4:$X4;));"")
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester