Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2014 - 10:13 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hej vil i give mig lidt inspiration til denne hjemmeside?

http://www.addmepls.com
Avatar billede Slater Ekspert
12. januar 2014 - 12:06 #1
Hvad mener du helt præcist med inspiration? Siden eksisterer jo allerede, så er det nærmere feedback vi snakker om? I så fald på hvad? Design, funktionalitet eller det tekniske?
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2014 - 14:51 #2
Jeg tænker på, om der er nogle ting, der eventuelt kunne gøres bedre. I må gerne sige lige hvad i vil. Hvad tænker i når i ser siden?
Avatar billede Slater Ekspert
12. januar 2014 - 16:05 #3
Okay. Mit første indtryk er:

- Navnet forvirrer. "Add me pls" lyder som noget der har med sociale netværk at gøre. Jeg kan overhovedet ikke se relationen til nogen der sælger ure og deslige. "Pls" leder desuden tankerne hen på Dolan for mit vedkommende. Det lyder ikke professionelt.

- Værktøjsikonet i venstre hjørne forvirrer. Nu gør den tilsyneladende ikke noget, men jeg går ud fra man skal kunne skifte farver på siden. Min tanke er, hvornår har noget menneske nogensinde ønsket at kunne skifte farver og layout på en webshop? Det er en sjov feature, men jeg tror den kommer til at forvirre i stedet for at gavne. Det er out of place og giver mere indtryk af, at siden ikke er færdig, eller at man ved en fejl er blevet logget ind som administrator.

- Layoutet på forsiden er lidt wonky. Det ser fint ud i 1920x1080 fullscreen, men i et mindre browservindue hopper produkterne rundt, og der er en masse tom plads.

- Der er nogle typiske danskerfejl i det engelske rundt omkring. F.eks. "usefull" - der er kun ét L i - og "you can within 14 days return the products to us" er omvendt ordstilling af, hvad man normalt ville bruge på engelsk. I "games with cell phone" mener du/I nok også "games FOR cell phone" (eller mobile, som man normalt siger i dag), da man nok ikke får en mobiltelefon med i købet.
Det kan virke som detaljer, men det går langt for at skabe et troværdigt indtryk, som er alfa-omega når man beder folk om at lægge penge.

- I bunden linjer du/I til en e-mail-adresse hvor den synlige linktekst bare er "Addmepls". Brug hele e-mailen i det synlige også, så folk ved hvad de trykker på. Det kan forskrække brugere at der kommer en e-mail popup op, når de ikke forventer det.

- Hvis du på nogen måde kan, så læg nogle af sidens eksterne ressourcer sammen. Omkring 20 CSS-filer og halvt så mange Javascript-filer giver et forbandet læs HTTP requests som sløver siden. Men det er måske låst af CMS'et.

- Som bruger havde jeg måske ønsket nogle lidt større billeder på forsiden. Naturligvis kan man gå ind på produktsiden, men selv der er de ikke meget større før man klikker på billedet - og man får ikke rigtig et indtryk af, om det er noget pænt, ud fra et 124x124 px billede.
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2014 - 07:18 #4
Hej, tak for din vurdering.
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2014 - 07:23 #5
Har glemt hvordan man giver point. Hvordan gør man det?
Avatar billede Slater Ekspert
13. januar 2014 - 08:03 #6
Jeg skal lægge et svar sådan her først, så kan du markere det og trykke på knappen i bunden for at give point.

Men du er naturligvis velkommen til at vente og se om andre har input. Nu har jeg lagt det. Held og lykke med siden.
Avatar billede Slater Ekspert
13. januar 2014 - 08:06 #7
Jeg glemte egentlig også at sige det positive. Det kunne lyde som en omgang surkål før.
Jeg synes faktisk designet er pænt og professionelt, og giver et indtryk af en side jeg gerne ville lægge penge hos, og opsætningen samt købsprocessen er nem og ligger de steder jeg normalt ville forvente dem. Siden er intuitiv at finde rundt på. Så langt så godt.
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2014 - 00:00 #8
Du kom med det vigtigste først. Jeg er meget glad for din kommentar, der er noget at arbejde på. Senere vil jeg stille samme spørgsmål igen og så se hvad folk siger. Jeg indser at jeg har begrænsninger, hvad angår det engelske og vil finde en oversætter til især de faste tekster.