Avatar billede Blueeyez Mester
09. januar 2014 - 20:47 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Vista Home Basic 32 bit - Windows update fejl 8024A000

Sidder og har formateret en pc med Windows Vista Home Basic 32 bit og nu vil jeg jo så gerne opdatere den.
Desværre så sker der en fejl. Fejlen sker uden videre og der kan læses mere om den her: http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_other-windows_update/windows-update-error-code-8024a000/562845f3-78d5-42a0-bed5-e3fd39f01df7?page=1

Desværre har intet på den side løst problemet hos mig.

Jeg kan hverken installere Service Pack 1 og 2 skriver dog at den mangler SP1.

Jeg kan heller ikke installere Windows Security Essentials eller for den sags skyld Windows Fix it.

Håber nogen herinde kender til dette problem.
Dernæst ville jeg høre om nogen har en Vista AIO dk med SP2? (Kunne jo være det er løsningen :) (Man har vel at håbe).

Jeg vil lige tilføje at jeg fint kan  installere driverne og derefter aktivere Windows over internettet.
Avatar billede claes57 Ekspert
09. januar 2014 - 21:21 #1
jeg har fundet et 'reparer alt, der er galt i windows' program.
http://www.tweaking.com/content/page/windows_repair_all_in_one.html
dybt genialt program til opretning af mange fejl.
Avatar billede milter Ekspert
09. januar 2014 - 21:43 #2
Har du prøvet en manuel hentning og installation af SP1 og så fortsætte derfra?

http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=30
Avatar billede milter Ekspert
09. januar 2014 - 21:46 #3
Avatar billede Blueeyez Mester
10. januar 2014 - 00:50 #4
#1 Kan se programmet gør det samme som er forsøgt. (Har nu afprøvet, uden success).

#2 - 3  - Får ikke lov at installere SP1 eller SP2 og heller ikke Microsoft Security Essentials.
10. januar 2014 - 13:41 #5
Højre Musetast - "Kør som Administrator..." ???
Avatar billede Blueeyez Mester
10. januar 2014 - 17:27 #6
#5 er os prøvet, men med samme resultat..
Avatar billede milter Ekspert
10. januar 2014 - 17:46 #7
Et skud: Er tiden korrekt både i BIOS og på computeren?
Avatar billede Blueeyez Mester
10. januar 2014 - 17:52 #8
#7 den del skulle os være helt korrekt
Avatar billede 220661 Ekspert
10. januar 2014 - 18:00 #9
Det kan være et godt skud milter.

Jeg skiftede bios batteri på min Win 7 her for ikke så lang tid siden, og bios blev gendannet til default, og tiden+ dato og år ligeså.
Jeg fik så ikke lige rettet tiden, og da pc så skulle hente opdateringer ville den det ikke.
Prøvede selv fixit, men den havde ikke nogen virkning.
Ved et tilfælde så jeg på tiden nede i taskbar og så den gik forkert.
Fik tiden OG dato samt år rettet så det passede med aktuel tid, og ved næste genstart af maskinen kørte Windows update uden problemer.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. januar 2014 - 18:01 #10
Nå ok. Der fik jeg ikke opdateret:-)
Avatar billede milter Ekspert
10. januar 2014 - 18:17 #11
Virker tjenesterne BITS og Windows Update korrekt? Kig på linket herunder:

http://support.microsoft.com/kb/959894/da
Avatar billede Blueeyez Mester
10. januar 2014 - 22:06 #12
#11 de burde køre, kan da stoppe og starte dem i cmd :)
Avatar billede milter Ekspert
10. januar 2014 - 22:31 #13
#12.

Jeg har oplevet flere gange, at Windows tjenester skal stoppes og genstartes (med genstarter mellem hver), før de virker korrekt, men det er måske det, du har prøvet?

Jeg kan forstå på dig, at du starter med den oprindelige Vista. Derefter vil du gerne installere SP1. Har du valideret din originale Vista og derefter installeret alle opdateringer til den, før du fortsætter med SP1?

http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/help/genuine/what-is-validation?os=winvista
Avatar billede Blueeyez Mester
10. januar 2014 - 22:51 #14
#13 jeg har gjort følgende:

Installeret Vista
Installeret driverne fra producentens side
Aktiverer Vista med livens
Og derefter vil jeg hente opdateringer og får fejlkode 8024A000 og derefter prøver jeg løsningen jeg vidst har smidt med i mit første indlæg.
Får ikke lov at installere SP1 eller SP2 (SP2 mangler SP1)
Får heller ikke lov at installere Microsoft Security Essentials.

Har aldrig haft dette problem før og må nok indrømme eneste udvej jeg ser er at anskaffe en ny kopi af Vista med SP2.
Avatar billede milter Ekspert
10. januar 2014 - 23:13 #15
Der må være opdateringer til Vista, som ligger før udgivelsen af SP1. Har du prøvet at installere dem, før du forsøger at installere SP1.
Avatar billede Blueeyez Mester
10. januar 2014 - 23:31 #16
#15 jeps, det er der jeg får fejlkode 8024A000
Avatar billede milter Ekspert
15. januar 2014 - 11:38 #17
Så har jeg desværre ikke flere bud.
Avatar billede Blueeyez Mester
15. januar 2014 - 12:15 #18
#17 så er vi 2. Tror det er udgaven jeg har der er problemet og er ved og skaffe en ny version med service pack 2 :)
Avatar billede milter Ekspert
15. januar 2014 - 12:33 #19
Held og lykke :-)
Avatar billede Blueeyez Mester
18. januar 2014 - 10:11 #20
Hentede en anden version og den virker fint mht opdateringer og mse.
Avatar billede milter Ekspert
18. januar 2014 - 14:43 #21
Tak for tilbagemelding :-)