Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2014 - 15:17 Der er 70 kommentarer og
1 løsning

windows update kan ikke hente updates?

Windows 7 serv.pack 1
jeg får ingen updates og hver eneste gang jeg klikker på "søg efter opdatering" får jeg en meddelelse med flg. fejlkode:
80072F78
har lavet flere systemgendannelser og har ikke flere syst.-punkter tilbage idet der efterflg. blev sat en hel del punkter af AVG`n p.g.a. adskillige forsøg på installation af denne.
herudover forsøgt med:
fix-it
avg
malwarebytes
samt kørt samtlige fejlfindings-procedurer.
og forsøgt med div. indstillinger under win.update.
samt læsning af tror jeg alt materiale omkring mit problem.
jeg vil så nødigt ud i en recovery fordi jeg har store problemer m.h.t. download af serv.pack 1.
jeg kan ikke få gratis support hos Microsoft.
PC-mærket er HP.
håber på, at én el. anden her på experten kan hjælpe mig?
Avatar billede milter Ekspert
09. januar 2014 - 16:21 #2
Prøv at kigge her. Ifølge linket kan dine problemer skyldes afbrydelse af internetforbindelse under hentning af updates.

http://windows.microsoft.com/en-us/windows7/windows-update-error-80072f78-80090305-or-8009033f
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2014 - 17:18 #3
tk milter!
ja - jeg kender div. på dit link og det løser ingenproblemer her hos mig!
Avatar billede milter Ekspert
09. januar 2014 - 17:28 #4
Så du har prøvet at deaktivere både firewall, AVG, og hvad du ellers måtte have af den slags på din computer, under forsøgene på opdatering?

Du skriver: "... hel del punkter af AVG`n p.g.a. adskillige forsøg på installation af denne"

Kører AVG nu, eller ...? Dine problemer kan måske skyldes dine problemer med installationen af AVG.

Opstod problemet efter installation eller opdatering af et eller andet på din computer, eller ...?
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2014 - 17:29 #5
er et betalings-program og det er ikke mig.
desværre men tak for linket!
Avatar billede milter Ekspert
09. januar 2014 - 17:31 #6
#5.

Ikke forstået ....!
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2014 - 17:58 #7
for mig at se er det betalingsprogram.?
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2014 - 18:09 #8
#4
jeg forsøgte at finde div. sider hvor jeg ku´finde AVG og downloadede så avg hver gang - en del forsøg - det medførte så, at jeg fik 2 rigtig grimme og genstridige virusser men jeg fik dem omsider fjernet. herudover indimellem download-forsøg af avg lavede jeg 2 x systemgendannelser (som heller ikke hjalp) - men avg satte så selv et nyt systemgend.-punkt ved hvert forsøg og fyldte min systemgendannelse op.
ja jeg har sat såvel firewallen og avg`en ud af funktion ved update-hentningen. nu er det jo osse kun få win-updates der kommer på nuv. tidspunkt men det jeg falder over er, at når jeg klikker "sog efter opdateringer" går der bare et splitsekund før fejlmedd. med kode propper op. win update plejer bare at meddele: "der er ingen tilgængelige opdateringer" og i stedetfor kommer den fejlmedd. nu.
de to virusser jeg fik ned ved div. avg-download-forsøg var:
PUP.OptionalSearchProtect.A
nation zoom.
og jeg ved altså slet ikke hvem af dem der var værst - men nation zoom bevirkede, at jeg slet ikke ku´bruge mine 3 x browsere.
men AVG (efter et funktionelt download) samt malwarebytes fik skovlen under dem men det tog adskillige scanninger.
nu er jeg virus-fri men slåes med win-update fejlkoden. en skam jeg ikke kan uploade win-update-fejlmeddelelsen
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2014 - 18:16 #9
#4
og jeg har kørt "kontrol af harddiscen 2 gange"!
Avatar billede milter Ekspert
09. januar 2014 - 19:43 #10
De to virusser, du nævner, er ikke "ægte" virusser. Du har fået dem ind på computeren, fordi du under download af AVG har glemt at sige "Nej tak" til diverse tilbud om andet end AVG. Jeg har selv brugt AVG på fire computere gennem mange år uden de problemer, du har været ude for.

Jeg tror, dine nuværende problemer skyldes, at dine "rensninger" af computeren har fjernet eller ændret ting, der ikke skulle fjernes eller ændres.

Den "kontrol af harddsik", du omtaler, retter ikke fejl i Windows. Den forsøger kun at reparere fysiske fejl på din harddisk, og det har med næsten 100% sikkerhed ikke noget med dit problem at gøre. Prøv i stedet for det værktøj, som kendes som System File Checker, eller  sfc /scannow. Herunder er der en vejledning:

http://support.microsoft.com/kb/929833/da
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2014 - 20:00 #11
#10
hvor finder jeg et link til download af den file checker?
Avatar billede milter Ekspert
09. januar 2014 - 20:22 #12
Hvis du læser 20 sekunder ind i mit link, vil du se denne tekst:

Brug værktøjet Kontrolprogram til systemfiler (SFC.exe) til at finde ud af, hvilken fil der er årsag til problemet, og erstatte denne fil.

Det gør du ved at følge disse trin:

SFC.exe er det samme som sfc /scannow.
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2014 - 20:29 #13
#10                                                              har fundet kommandoprompten og er klar til at skrive i den
MEN
der står 32 bit - jeg har 64 bit
er det ok alligevel eller???
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2014 - 20:33 #14
#12
no. 2 besked fra ligenu.
det som står i den kommandoprompt jeg får frem er ikke det samme som i vejledningen.
bli´r nødt til at spørge fordi det jo nødigt sku´gå galt!
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2014 - 20:34 #15
#12
og så no. 2:
jeg har både Explorer 32 bit og Explorer 64 bit.
min pc blev prod. lige i overgangen fra 32 til 64.
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2014 - 20:37 #16
og så forhåbentligt den sidste kommentar for ligenu:
når jeg downloader div. programmer vælger jeg altid 64 bit.
?
Avatar billede milter Ekspert
09. januar 2014 - 20:57 #17
Helt OK :-)

Du finder ud af, om du har 32 eller 64 bit Windows på denne måde:

http://windows.microsoft.com/da-dk/windows7/find-out-32-or-64-bit

Og ja, mht. Internet Explorer, så kan der opstå lidt forvirring. IE kan have både en 32- og en 64-bit version i den samme browser. Læs linket herunder:

http://www.sevenforums.com/tutorials/280434-internet-explorer-10-enable-32-bit-64-bit-ie10-windows-7-a.html

Du skriver i #13: "der står 32 bit ... . Hvor står det, og hvad står der før og efter det?
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2014 - 20:59 #18
#12
nu står den stille
og nederst står der c:windows system 32
herefter blinker underscoren

er den færdig eller?
Avatar billede milter Ekspert
09. januar 2014 - 21:15 #19
#18.

c:\Windows\System32 er en mappe i din Windows 7. Ja, også det kan lyde lidt forvirrende i en 64-bit version, men den er der altså :-)

Når cursoren blinker, skriver du sfc /scannow > Enter. Husk mnellemrum mellem sfc og /  Så skulle processen gå i gang.

Når den er færdig med at skanne, vil du få en besked, og du kan så lukke vinduet. Måske skal du skrive exit efterfulgt af Enter for at lukke. Genstart så computeren og se, om det har hjulpet.
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2014 - 22:20 #20
#17
der står 64 bit udfor systemtype
fraoven af 3. linie som flg.:
C:\Windows\system32>sfc/acannow

og før den linie står der:
Copyright <c> 2009 Microsoft Corporation. Alle rettigheder forbeholdes.

of efter den linie står der:
Microsoft <R> Windows <R> Ressourcekontrol version 6.0

NU HÅBER JEG SØRME IKKE JEG HAR GJORT NOGET FORKERT?
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2014 - 22:22 #21
#17
det jeg skrev om at: "der står 64 bit udfor systemtype"
er inde under egenskaber under denne computer
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2014 - 22:25 #22
#17
den står stadig væk med flg.
C:\Windows\system 32>
OG der har den stået nu nok i halvanden time
efter ovst. linie står der en underscore og blinker
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2014 - 22:33 #23
#19
nu er der næsten én million kommentarer til dig fra mig efter din sidste kommentar.

MEN
HVORDAN KAN JEG SE NÅR DEN ER FÆRDIG?

som skrevet står den bare i stampe ligenu (se ovf.) og den skriver ikke den er færdig - den står bare med den blinkende underscore (i snart en evighed).
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2014 - 22:37 #24
#19
og så står der ovf. en masse som ska´repareres i offlinetilstand.
aner ikke hvordan jeg kommer i offlinetilstand og jeg aner helt helt bestemt heller ikke hvad jeg ska´gøre med alle de oplysninger - altså om den selv klarer div. el. jeg ska´gøre noget efterflg.
og jeg kan heller ikke kopiere det den skriver for at gemme det?
er ikke en it-nørd men en ganske alm. pc-bruger.
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2014 - 22:43 #25
#19
i alle de fejlfindings-procedurer jeg efterhånden har kørt ender den altid med at skrive: "ingen internetforbindelse"
MEN JEG KAN FINT GÅ PÅ NETTET
men hvis pc`en tror jeg ikke har internetforbindelse er det vel derfor jeg ikke kan søge efter opdateringer.
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2014 - 23:25 #26
#19
har lige opdaget, at jeg har glemt mellemrummet mellem scf og skråstregen.
afslutter og prøver igen! håber ok?
10. januar 2014 - 06:19 #27
Sådan er 'formuleringen' mht SFC  ->

Til Vista / WIN7 styresystem:

Gå i Start - Skriv i søgefeltet > cmd > vælg det program som hedder > cmd.exe > og højreklik på den og sig "Kør som administrator" !!!

I boxen skriv:

[b]SFC.exe      /scannow[b]

og [ENTER] tasten

Der kommer en bjælke så længe scanningen køre - og når den er færdig forsvinder den igen og du får ikke andre meldinger.
Indsæt din Windows CD/DVD, hvis du bliver bedt om det.
Efter scanningen > Genstart...
10. januar 2014 - 06:21 #28
Sådan er 'formuleringen' mht SFC  ->

Til Vista / WIN7 styresystem:

Gå i Start - Skriv i søgefeltet > cmd > vælg det program som hedder > cmd.exe > og højreklik på den og sig "Kør som administrator" !!!

I boxen skriv:

  SFC.exe      /scannow

og [ENTER] tasten

Der kommer en bjælke så længe scanningen køre - og når den er færdig forsvinder den igen og du får ikke andre meldinger.
Indsæt din Windows CD/DVD, hvis du bliver bedt om det.

Efter scanningen > Genstart...
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2014 - 09:36 #29
#28
mange tak - har startet proceduren!
MEN hvad er det for en bjælke du skriver om?
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2014 - 09:44 #30
#19
jeg lod scanningen stå til her til morgen kl. 9 og afbrød den så.
Windows update var stadig ikke ok.
men tusind tak fordi du forsøgte at hjælpe mig.
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2014 - 10:07 #31
#28
jeg tror den er færdig nu
den nederste text er den samme som forrige scanning.
og jeg kan ikke finde ud af at finde den log-fil
når jeg skriver det du angi´r kommer der masser af div. log-filer frem i søgningen.
jeg har taget et printscreen af scannings-resultatet men kan ikke uploade det her.
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2014 - 14:03 #32
#18
mange tak for din assistance - Windows update kommer stadig med samme fejlkode efter SFC-kørslen
men
jeg føler at min pc er som nyfødt - nu der er ryddet gevaldigt op.
hvad jeg skal gøre med resultatet ved jeg ikke men har gemt et printscreen af kørslen.
det dér med mellemrummet var ligegyldigt fordi jeg kunne se på resultatet, at SFC.exe selv havde rettet det.

LÆG  LIGE  ET  SVAR  SÅ JEG KAN  GI´ DIG POINTS

- vil huske, at du er en super it-nørd.
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2014 - 14:09 #33
#19
kom til at skrive #18 før - den her kommentar er til "milter"

mange tak for din assistance - Windows update kommer stadig med samme fejlkode efter SFC-kørslen
men
jeg føler at min pc er som nyfødt - nu der er ryddet gevaldigt op.
hvad jeg skal gøre med resultatet ved jeg ikke men har gemt et printscreen af kørslen.
det dér med mellemrummet var ligegyldigt fordi jeg kunne se på resultatet, at SFC.exe selv havde rettet det.

LÆG  LIGE  ET  SVAR  SÅ JEG KAN  GI´ DIG POINTS

- vil huske, at du er en super it-nørd.
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2014 - 14:17 #34
#28
mange tak for din altid suveræne hjælp til mig.
jeg har oprettet et pointsgivnings-sp.mål til dig og lad nu være med at sige IGEN IGEN, at du ikke vil ha´points - for det SKAL du altså.
linket til din pointsgivning er:

http://www.eksperten.dk/spm/990141

DU OG MILTER KOM MED NØJAGTIGT SAMME RÅD.
og den procedure er rar at ha`!
Avatar billede 220661 Ekspert
10. januar 2014 - 17:03 #35
Skal milter så lægge svar i denne, eller hvordan skal det forstås?
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2014 - 18:27 #36
ja sådan skal det forståes:
milter skal lægge et svar her
og det er grundet, at såvel milter som karise_larry har svaret på sp.målet og de råd var min sidste udvej.
MEN de har ikke løst problemet - så er måske forkert at be´om et svar
jeg får stadigvæk den windows-update-meddelelse.
men der har ikke været nogle løsninger på det.
men meningen med at afslutte sp.målet var, at jeg opgi`r nu - så den 3 år gl. pc ryger i containeren.
og sp.målet kan vel ikke bare "blive hængende"
Avatar billede 220661 Ekspert
10. januar 2014 - 18:57 #37
#36 Jeg synes det er i orden man får point når man har ydet en indsats for at få løst et problem, så det er helt i orden med mig :-)
Kender dog en enkelt bruger herinde der mener det modsatte, men vil ikke komme nærmere ind på det.
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2014 - 19:27 #38
#37
tak for det 220661.
næste tiltag med min HP-pc som kun er 3 år gl. er containeren!
Avatar billede 220661 Ekspert
10. januar 2014 - 19:33 #39
Velbekomme :-)
Jeg har selv en HP stationær med Xp på her.
Den fylder 9 år her til sommer, hvis den holder så længe.
Overvejer nykøb her hvor Xp stopper med opdateringerne pr. 14 april.
Avatar billede milter Ekspert
10. januar 2014 - 22:37 #40
Her kommer så et svar, men der er da ingen grund til at smide en fin maskine ud endnu :-)

Hvornår og hvordan opstod problemet?
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2014 - 08:10 #41
jeg venter lige med at afslutte sp.målet (men når det afsluttes accepter jeg dit svar).
problemet med win update i udu begyndte for ca. 1 1/2 uge siden og årsagen kender jeg ikke - der var ingen forvarsler. det videreforløb kan du læse ud af min sp.mål.
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2014 - 08:11 #42
#40
læs mit svar til dig ovf. i #41
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2014 - 08:14 #43
jeg har i nat kørt pc-doctor med flg. resultat:
"ingen problemer el. fejl fundet - istedetfor skyldes det sandsynligvis software - gå ind på vores side og vælg support og vælg derefter troubleshooting."
SÅ:
har forsøgt at finde dette program på pc doctor men jeg kan ikke finde det.
ER DER NOGEN SOM VED HVOR DET PROGRAM KAN HENTES (en god side)?
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2014 - 12:09 #44
hvordan finder jeg frem til filplaceringen for Windows update?
er i.f.m. kørsel af "programkompatibilitet"
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2014 - 18:15 #45
#28
der var en kommentar på Microsoft.dk forleden dag og i denne skrev mic., at man havde konstateret en windows-update-fejl for Windows 7 - 64 baserede systemer og at man kunne downloade et hot-fix-program

windows6.l-KB947821-v31-x64.msu

dette hot-fix-program downloadede jeg og installerede med det resultat, at windows-update stadigvæk ikke funker og stadigvæk gi´r ovst. fejlkode.

herudover er andre funktioner blevet in-aktive.

jeg har et printscreen af denne hot-fix-kommentar, hvor Microsoft indrømmer fejlen, men desværre kan jeg ikke oploade den her.
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2014 - 18:15 #46
se #45
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2014 - 07:31 #47
TAK  MICROSOFT
og .....dem herinde som har forsøgt at hjælpe mig.
JEG  TROR, at det er alle de fejlfindingsprogrammer jeg har kørt samt først og fremmest programmet fix-it (hentet på microsoftsiden.
modtog her til morgen 6 Windows updates.
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2014 - 07:31 #48
ping...
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2014 - 09:57 #49
lige en tilføjelse:
da jeg her til morgen modtog 6 updates var det ikke ved søgning efter updates via Windows update men fordi løsningscentret dukkede op midt på skærmen og jeg tog de updates via løsningscentret.
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2014 - 09:58 #50
OG Windows update i kontrolpanelet giver stadigvæk ved søgning ovst. fejlkode!
Avatar billede milter Ekspert
15. januar 2014 - 11:37 #51
Har du prøvet at fjerne AVG vha. AVG's eget program til afinstallation? Link herunder, husk bare at vælge den rigtige version:

http://www.avg.com/ww-en/utilities

Afinstaller så alle de fejlfindingsprogrammer, du måtte have tilbage.

Kør derefter en rensning af registreringsdatabasen med Ccleaner og genstart. Til sidst geninstallerer du AVG og husker at fravælge alt ekstra, som du får tilbudt under hentningen oginstallationen.
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2014 - 12:37 #52
#51
tusind tak milter - du har hjulpet mig hele vejen igennem.
MEN til dit sidste forslag:
jeg TØR simpelthen ikke ligenu - er så kisteglad for, at jeg via løsningscentret modtog 6 updates.
jeg lukker ikke sp.målet fordi jeg er uvidende om, om update-problemerne vender tilbage igen. og stadigvæk træt af, at jeg ikke via kontrolpanelet både ikke kan automatisk opdatere samt stadig får den fejlkode når jeg selv søger.
MEN jeg håber, at løsningscentret kommer på banen igen når de næste windows-updates kommer midt i feb. så jeg vil vente og se om de gør det.
ligenu funker det fint men nogle funktioner har ændret sig!
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2014 - 12:45 #53
MÅSKE/OG MÅSKE IKKE
er det måske KB890830 - ? - fordi det er den første opdatering jeg får efter problemet opstod. denne update vedr.: "Windows værktøj til fjernelse af skadelig software x64 - januar 2014"
?
Avatar billede milter Ekspert
15. januar 2014 - 13:16 #54
"Windows værktøj til fjernelse af skadelig software" er en fast del af hver opdatering af styresystemet fra Microsoft. Det bliver ikke fast installeret som et program, det kører kun en enkelt gang. Du kan læse om det i linket herunder.

https://support.microsoft.com/kb/890830
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2014 - 13:28 #55
#54
tak for info milter - har kigget linket.
var fra min side bare et gæt på hvorfor update stoppede.
jeg tænkte, at der måtte være en update allerforrest i køen som spærrede for de efterflg. updates.
men naturligvis kan det også ha´været den sidste update forud for kaosset!
eller eller eller én af de øvrige - kender intet til update-regler eller til, hvorvidt man kan modtage updates overhovedet hvis man har SPRUNGET én over.
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2014 - 18:47 #56
håber, at jer som har deltaget i det her sp.mål lige vil kigge på ndst. link
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-live/essentials-error-0x80070005-log-on-administrator

heri står der, at det kan være en Windows Essentials fejl.
det er en fejlkode-beskrivelse af 080070005 på mic.dk (og denne fejlkode har jeg fået de seneste dage).
er Windows Essentials lig med Microsoft security Essentials?
for Microsoft security Essentials afinstallerede jeg fuldstændigt efter en systemgendannelse tilbage til den 6/12-13.
og da min Windows update stoppede med at funke var det umiddelbart efter modtagelsen af en Microsoft security essentils-update. jeg ville afinstallere den update under installerede updates men disse updates fremgår ikke her - de fremgår kun under vis opdateringsoversigt.
17. januar 2014 - 05:51 #57
Windows LIVE Essentials
Windows Security Essentials

er IKKE samme 'pakke'

Det er kun Microsoft navnet der er 'fælles' her ...
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2014 - 09:21 #58
jeg bruger ikke Windows live.
og jeg afinstallerede security Essentials (fordi jeg havde mistanke til, at det var en fejl-update fra security Essentials som satte min Windows update i udu.)
jeg afinstallerede security Essentials umiddelbart efter en systemgendannelse tilbage til den 6/12-13.
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2014 - 20:01 #59
MIN LØSNING AF PROBLEMET:

skriver jeg her for hvis andre har samme problem - min løsning var flg.:

vi oprettede en extra/ny "administrator-profil (under brugerkonti) og denne kunne windows-update.

herefter naturligvis en overførsel fra min back-up på den externe hard-disc af billeder, dokumenter, favoritter og set-ups til den ny-oprettede profil - hvorefter den uduelige profil blev slettet.

tak for jeres interesse i mit sp.mål.
Avatar billede milter Ekspert
19. januar 2014 - 20:11 #60
Fint. Tak for tilbagemeldingen :-)
19. januar 2014 - 22:18 #61
KAN være noget 'snavs' som har 'pillet' i dine rettigheder i den (gamle) login konto ???
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2014 - 07:45 #62
#61
ja - det kan det naturligvis være.
MEN jeg synes det er ret mærkeligt fordi det jo er det samme grundlag/den samme pc som er bagved den nye profil.
ligegyldigt hvad det er så er det vigtigste, at jeg nu igen har en bruger-profil som funker.
20. januar 2014 - 21:41 #63
;-)
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2014 - 10:48 #64
#19
læg lige et svar så vi kan afslutte sp.målet.

DET BLEV SÅ TIL ENDNU EN RECOVERY og det er så den sidste (udaf ca. 10 stk. på 3 år).
har læst om PUP.Optional og den huserer åbenbart i databasen og skifter efternavn hele tiden.
det må ha´været via div. systemgendannelser p.g.a. fejl i Windows update og efterflg. div. download af mgl. programmer, at jeg har modtaget den virus.

tak for assistancen!
Avatar billede milter Ekspert
21. januar 2014 - 12:58 #65
#64.

Velbekom.

Der ligger allerede et svar i #40 :-)
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2014 - 17:13 #66
puha - og sikke en omgang.
jeg har modtaget minimum én million updates nu.
fremover downloader jeg kun fra kendte og troværdige sider.
PUP.Optional.-virussen var ikke til at få skovlen under.
tillægsordet efter no. 2 punktum blev hele tiden ændret, så det hjalp ikke noget, at malwarebytes fik dem slettet adskillige gange om dagen.
udover PUP.Optional modtog jeg (og mange tak for det) den grufulde nation zoom og den blokerede totalt Explorer, firefoxen og Google chrome og jeg kunne intet nå at skrive i søgefeltet før der var et pup-up-vindue.
MEN NU FUNKER VINDOWS UPDATE BARE.
22. januar 2014 - 06:51 #67
PS: Mht. at (ikke) kunne skrive en (Internet)adresse i Adressefeltet pga. diverse PopUps mm. (Grrrrr...), så er her et trix:

Vi går ud fra at du kender en given www internetadresse helt præcist.

Windowstasten + [R]

I boxen skrives de så den fulde Internet adresse: Eksempelvis ->

www.ballade.dk

[Enter]

Og den starter så DEN adresse med det samme...

(Du skal ikke have startet noget som helst Browser/Internet program først ...)

Prøv det gerne ,,,
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2014 - 16:49 #68
tusind tak for rådet karise Larry.
jeg følte en overmagt så forfærdelig, at jeg gik i seng og trak dynen op over hovedet.
næste gang trækker jeg på windowstasten + R
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2014 - 08:19 #69
#40
da jeg har flere sp.mål herinde som bunder i ovst. problem har jeg glemt at afslutte det her sp.mål.

LØSNINGEN BLEV FØLGENDE: RECOVERY  (for nok 10. gang indenfor 3 år - "men øvelse gør mester").

milter jeg accepterer dit svar så jeg kan afslutte sp.målet.
tak for hjælp fra jer som deltog.
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2014 - 08:40 #70
endnu en kommentar.
efter recoveryen har jeg afinstalleret alt hvad der hedder HP - via revo-uninstaller.
det eneste som ligger tilbage fra HP er "HP-set-up" (lige for en sikkerheds skyld.
så jeg har et cleanet Windows 7 serv. pack 1.
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2014 - 01:53 #71
ping