Avatar billede ChristianN565 Nybegynder
08. januar 2014 - 18:18 Der er 7 kommentarer

Hjælp min nye computer spørger efter Boot device

Hej jeg har selv bygget en ny computer og det hele køre bare der ud af. men når jeg starter den siger den:"Reboot and select proper Boot device or insert boot media in slected boot device and press a key." hvad skal jeg gøre?
Avatar billede zagger Juniormester
08. januar 2014 - 18:24 #1
Har du sat den til at boote fra dvd-drevet? Og hvilket OS prøver du at installere?
Avatar billede ChristianN565 Nybegynder
08. januar 2014 - 18:31 #2
Jeg har intet operativsystem på den
Avatar billede zagger Juniormester
08. januar 2014 - 18:36 #3
Så skal du sætte OS installations-dvd'en i, og gå ind i bios eller UEFI og sætte first boot device til at være dvd-drevet. Så booter den op fra dvd'en og du kan følge installations-vejledningen.
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2014 - 18:42 #4
Så er det da derfor den siger det den siger, du skal stoppe dvd i den med win7 eller linux.
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2014 - 18:45 #5
havde ikke lige set du havde skrevet Zagger
Avatar billede ChristianN565 Nybegynder
08. januar 2014 - 18:46 #6
Ok det ville jeg gøre tak
Avatar billede MADOlsen Forsker
10. januar 2014 - 11:05 #7
Hehe, hvad havde du egentlig forestillet dig, at der skulle ske, når der ikke er et OS på den? :-)