Avatar billede per2edb Praktikant
30. december 2013 - 18:08 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvordan installeres Drupal + MySql + PHP

Hvordan installerer man Drupal + MySql + PHP

Jeg har prøvet at følge anvisningerne på Drupal.dk og kørt wampserver.com

Det virker ikke!

Når det er installeret kan man ikke finde http://localhost/phpmyadmin/

Kan i hjælpe
Avatar billede Slater Ekspert
30. december 2013 - 18:28 #1
WampServer burde være temmelig nemt at finde ud af.

Husker du at starte det? Måske dumt spørgsmål, men det er begrænset hvor mange steder det kan gå galt. Når det er startet skulle du gerne have et ikon i systray der ligner et lidt kantet W. Hvis det er grønt er WampServer startet, hvis det er rødt er den ikke.

Hvis den er grøn og startet, kan du venstreklikke på ikonet og der i menuen trykke på "phpMyAdmin". Så burde du komme til den, uanset om du skulle have fået installeret den underligt.
Avatar billede per2edb Praktikant
30. december 2013 - 19:35 #2
Tak for svaret
Jeg er ingeniør og har 25 års erfaring med software, men har aldrig oplevet noget så rodet som Drupal
Jeg har aktiveret iconet men intet sker.

Det jeg mangler er den præcise link til downlodet.
Jeg har benyttet Wampserver2.4-x64  (Jeg har en 64bit maskine)
Er denne version den rigtige - eller?
Som sever foreslås localhost
Jeg har også læst Root foreslås. Hvad er rigtigt?
Avatar billede repox Seniormester
30. december 2013 - 22:46 #3
Ikke en løsning, men relevant for spørgsmålet.
http://zzolo.org/no-drupal-presentation/images/cms-learning-curve.png
Avatar billede per2edb Praktikant
23. januar 2014 - 08:57 #4
Lukket