Avatar billede web156 Nybegynder
28. december 2013 - 21:40 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

ESXI...

Hey..

Kan det lade sig gøre at flytte diske fra en computer der kører ESXI med 3 stk vm (1=DC- 2= Exchage - 3= Webserver) til en anden computer der den samme version ESXI og starte de 3 VM uden noget går tabt??
Avatar billede juleulven Nybegynder
29. december 2013 - 12:26 #1
det vil jeg sige nej til ...

dine diske sidder sikkert i et RAID som er styret af hardwaren i den gamle computer.

Når du så skifter til en ny computer får du ny HDD/RAID controller også kan dit RAID ikke genkendes.

og selvom det er 100% samme HDD-controller/RAID må du ikke flytte de VMDK's UDEN en backup (som du forhåbentlig allerede har?)

Personligt har vi en Veeam backupløsning hvor alle guest-OS bliver sikkerhedskopieret til en Synology NAS.
På den måde kan vi ALTID restore vores guest-OS til ny hardware.
Avatar billede web156 Nybegynder
31. december 2013 - 03:05 #2
Mine diske sad ikke i raid..... Så det kunne godt sig gøre det virker fint igen men tak for dit svar...:)

Ved ikke hvordan man giver point....
Avatar billede juleulven Nybegynder
31. december 2013 - 14:18 #3
det gør man ved, at du selv eller jeg lægger et svar :)
så kan du vælge at give point til en eller flere (altså opdele).