Avatar billede jenslyn Nybegynder
13. december 2013 - 13:00 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Scanning af stregkode til Userform i Excel

Hej Eksperten

Jeg er ved at lave en lille UserForm til Excel, hvor jeg sammenkobler to typer stregkoder, henholdsvis "Id" og "SId". I UserFormen er der to tekstfelter hvor data bliver scannet ind i.  Mine udfordringer opstår dog ved, at når jeg har scannet den første stregkode aktiveres "OK" kommandoen automatisk. Dette bevirker, at registreringen fuldføres med kun en ud af de to stregkoder. Problemet har jeg dog løst ved at  indføre et tjek i "OK" kommandoen, hvor der undersøges om felterne er tomme. Altså hvis et eller flere af tekstfelterne er tommet kan der ikke foretages en registrering. Så lang så godt, men nu vil jeg gerne kunne registrere flere af de to typer ID'er i en registrering. Hvordan løser jeg det i VBA koden? Altså ... hvordan kan jeg lave flere scanninger i hvert tekstfelt uden "OK" kommandoen aktiveres?

Håber det giver mening ellers sig endelig til!

PFT
13. december 2013 - 13:04 #1
Det er ikke noget du løser i VBA-koden.

Problemet opstår fordi din scanner er kodet til at sende et "Enter" efter koden. Det skal du ændre, så det kun er koden, der sendes.
Avatar billede jenslyn Nybegynder
13. december 2013 - 13:04 #2
Lukket, da det var oprettet før.