Avatar billede jenslyn Nybegynder
12. december 2013 - 14:39 Der er 5 kommentarer

Indscanning af barcode i Userform

Hej Eksperten

Jeg sidder med en udfordring ift. at scanne barcodes ind i en Excel UserForm. Opgaven går på at kæde to eller flere barcodes sammen. Jeg har et tekstfelt "Id" og et tekstfelt "SId". Problemet er at når jeg har scannet den første barcode (Id) bliver "OK" kommandoen aktiveret samtidig og registreringen udføres. Dette problem er jeg dog kommet ud over, ved at indføre et tjek i "OK" proceduren for om alle felter er udfyldte. Når jeg så scanner næste barcode (SId) er alle felter udfyldte og "OK" kommandoen aktiveres og registreringen fuldføres.
Det er såmen også ok, men nu kunne jeg godt tænke mig at scanne flere "Id"er og "SiD"er i samme registrering. Hvordan får jeg det til at lykkes i VBA-koden? Altså at en scanningen ikke automatisk medfører "OK" kommandoen??

Håber det giver mening ellers må I endelig spørge.

Håber I kan hjælpe.
Avatar billede supertekst Ekspert
12. december 2013 - 15:00 #1
Kunne du prøve at uploade Userformen eller sende den.
@-adresse under min profil
12. december 2013 - 16:11 #2
Scanner er programmeret til at simulerere ENTER efter læsning af koden.

Det letteste ville være at ændre denne programmering, så det kun er stregkoden, der læses.
Avatar billede 2Mida Praktikant
12. december 2013 - 17:23 #3
Hvilken barcode scanner er det?

Jeg har tidligere været ude for, at barcode software slutter en scanning med <enter> - kan du ikke ændre det?
Avatar billede 2Mida Praktikant
12. december 2013 - 17:24 #4
Hov, nu kom ErikJuul frem.... glem #3
Avatar billede supertekst Ekspert
12. december 2013 - 17:33 #5
Alternativt - indlægge en tekstboks (skjult) i Userform i den rigtige tab-order rækkefølge.

Har selv for nyligt udviklet et system, der har de samme udfordringer.