Avatar billede Nooben2012 Nybegynder
11. december 2013 - 19:04 Der er 6 kommentarer

Bærbar fryser og kliklyde

Hej, jeg har haft et problem med min bærbar på det seneste. I starten gad min bærbar ikke at opstarte. Derfor tog jeg den til en reparatør, som fandt ud af at harddisken var brændt ned. Jeg fik den udskiftet med en anden, men den fungerer ikke optimalt. Der kommer kliklyde hver gang på cirka 10 sekunder hvor den fryser, og så kører den fint igen. Så laver den igen kliklyde lidt senere men den her gang kører det uafbrudt, og derfor bliver jeg nød til at genstarte. Altså jeg skal genstarte ligemeget hvad, nogen gang holder den lidt længere, andre gange skal jeg genstarte allerede ved første gang (Efter kliklydene). Nogen der ved hvad jeg burde gøre, skal harddisken udskiftes, og kan jeg evt. gøre det selv?
Avatar billede 220661 Ekspert
11. december 2013 - 19:45 #1
Kliklyde betyder som regel defekt harddisk. Jeg har dog hørt at hvis harddisken ikke får strøm nok, skulle den også kunne klikke. Det er dog ikke en erfaring jeg har oplevet.
Avatar billede claes57 Ekspert
11. december 2013 - 19:46 #2
kliklyde er typisk hvis harddisk får for lidt strøm. Og det er næppe lige til at rette på en bærbar (integreret i bundkortet).
Avatar billede claes57 Ekspert
11. december 2013 - 19:48 #3
#220661 du kan opleve det på en ekstern 2½" disk hvis usb-porten leverer for lidt strøm - de eksterne diske har typisk et kabel, der
har 2 usb-stik i pc-siden, så den kan hente mere, hvis der er et problem.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. december 2013 - 19:53 #4
Ja det har du ret i. Jeg har selv en sådan lille en med et dobbeltstik til computeren :-)
Har dog ikke på de stationære jeg har haft dette problem.
Skal jeg bruge den i mit tv som lagringsdisk skal jeg bruge begge stik, da portene på tv ikke giver nok strøm
Avatar billede Nooben2012 Nybegynder
11. december 2013 - 20:55 #5
Hvad burde jeg så gøre?
Avatar billede 220661 Ekspert
11. december 2013 - 21:51 #6
Jeg havde prøvet at tjekke om forbindelsen på stikket til harddisken er god nok.Dårlig forbindelse på strømstikket kan måske være skylden.