Avatar billede heyn Nybegynder
06. december 2013 - 08:39 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

CVS og bugsystem

Hej Eksperter

Jeg er ikke helt sikker på om det er rette kategori men et sted skulle jeg vælge og det har noget med freeware og programmering at gøre. Og PHP er jo ofte noget med freeware.

Jeg har brug for et CVS system og et system til indberetning og styring af bugs.

Jeg skal lave en hjemmeside hvor man kører en parallel side beregnet til udvikling.

CVS systemet skal helst kunne kontrollere hvem der har ret til at release etc.

Bug (og forslag) indberetningssystemet skal kunne styre hvem der er i gang med at udvikle hvilke opgaver, hvilke der er fri etc. og man skal kunne spærre en. flere filer i den sammenhæng så flere udviklere ikke overskriver hinandens arbejde.

Systemerne må selvfølgelig gerne hænge sammen i en samlet enhed.

Systemerne skal køre i browser.

Og så næsten vigtigs.

De skal være HELT freeware. Ikke noget med betaling hvis systemerne anvendes i professionel sammenhæng.

Venligst fra en gennemblæst Christian.
Avatar billede intenz Novice
06. december 2013 - 23:23 #1
Det får du ikke i PHP.

Brug et rigtigt versionstyringssystem. Github er et populært valg, det kan alt det du gerne vil.

Det koster dog lidt hvis du ikke vil have at din kode bliver offentlig tilgængelig. Men sådan er det jo normalt med professionelt software, der sidder jo mennesker og sørger for at alt fungerer som det skal. De skal også kunne betale husleje og spise.

Jeg tror ikke du får nogen til at opfinde den dybe tallerken for dig gratis, fordi du vil spare en 50'er om måneden.
Avatar billede arne_v Ekspert
08. december 2013 - 04:59 #2
Der er en del PHP open source bug tracking systemer bl.a.:

Mantis
Bug Genie
Avatar billede heyn Nybegynder
20. december 2013 - 08:29 #3
Hej Begge

Tak for hjælpen - smid et svar Arne.

Venligst og med god jul

Christian
Avatar billede arne_v Ekspert
20. december 2013 - 14:54 #4
svar