Avatar billede heyn Nybegynder
02. december 2013 - 12:42 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Er det på nogen som helt måde muligt at køre PHP i browseren

Hej Eksperter.

Kan nogen sige mig om det på nogen som helst måde er muligt at eksekvere PHP funktioner i browseren.

Jeg har aldrig selv haft brug for det, men nu er vi faktisk kommet i en situation hvor det kunne være praktisk.

Venligst Christian
Avatar billede keysersoze Guru
02. december 2013 - 12:50 #1
Det kan du ikke - men mon ikke at du kan løse det vha fx AJAX?
Avatar billede leif Seniormester
03. december 2013 - 07:20 #2
Nysgerrig: Hvad gør at man ønsker at køre PHP direkte i Browseren ? PHP er lige netop Server-Side pga. sikkerhed.

Men er det fordi du gerne vil kunne køre et system Offline dvs. uden adgang til Internettet så må du lave en Apache og PHP installation på din egen maskine.
Avatar billede repox Seniormester
03. december 2013 - 08:32 #3
Hvilken PHP funktion er det du ønsker at eksekvere i JavaScript? Det ville gøre det unægteligt nemmere at svare dig på hvad du kan gøre.
Avatar billede heyn Nybegynder
03. december 2013 - 08:42 #4
Nå - Jeg havde misforstået min kollega.
Det han mente var at han gerne vil sende html/javascript til serveren så den eksekverer med hjælp fra php.
Avatar billede repox Seniormester
03. december 2013 - 08:51 #5
Så med andre ord er det noget AJAX i skal i gang med?
Avatar billede keysersoze Guru
03. december 2013 - 09:50 #6
man vil sjældent sende html/javascript til serveren - men data pakket ind i et pænt format, fx JSON. Kig på jQuery, her er nogle let tilgængelige metoder til at arbejde med AJAX.
Avatar billede heyn Nybegynder
03. december 2013 - 20:51 #7
Ja det med json ville jeg også bruge normalt.

Det hele drejer sig om at vi har et kasseapparat som kører som et KÆMPE javascript i en mozilla browser

Nu viser det sig at min nørdede kollega selv fandt løsningen (det er ikke mit arbejdsområde, jeg er bare den der kan php, så jeg kan ikke sige hvordan) efter en dags arbejde.

Undskyld forstyrrelsen.

Smid alle et svar.

Venligst Christian
Avatar billede keysersoze Guru
03. december 2013 - 21:59 #8
svar