Avatar billede DonDaase Novice
25. november 2013 - 21:05 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Joomla/PHP - Ændre dropDown menu til klik

Hej.

På Aaselund.dk bruger jeg en DropDown menu fra en skabelon. Når men bruger hjemmesiden fra en alm. pc virker menuen fint.

Mit problem opstår når hjemmesiden besøges fra en tablet, iPhone el. Da der er en mouse-over funktion på menuen giver det problemer da dropdown funktioner svigter (problemer starter når man har manøvreret lidt rundt på siden - så giv det lidt tid)

Er der nogen der kan fortælle mig om man kan slå mouse-over funktionen fra og sætte en klik funktion ind i stedet? Eller andre løsninger er også velkomne.

Jeg har vedhæftet min template.css fil som txt.
http://www.aaselund.dk/templateCSS.txt

Hvis det hjælper at få administrator rettigheder til siden kan det også arrangeres.

Hjælp hjælp hjælp. Jeg er desperat.
Avatar billede NielsErikP Mester
25. november 2013 - 23:28 #1
Hej...

Din "class" på menuens øverste "ul"... hedder "menu clearfix avatar-main-menu"... Den ser ikke ud til at være defineret i den "templateCSS.txt". Prøv lige at smide de andre CSS filer i et link.

Iøvrigt er denne "MouseOver" som du kalder den, det der hedder ":hover".
Avatar billede DonDaase Novice
26. november 2013 - 08:35 #2
Hej.

Tak for hurtigt svar.

Hmm, jeg er ret sikker på at det ikke af nogen af de to sidste. Men de er nedenstående:
http://www.aaselund.dk/rtlCSS.txt => Tom
http://www.aaselund.dk/typographyCSS.txt

Nu er jeg ret meget nybegynder på det område her men er du sikker på at jeg ikke skal ned og rette i "li" delen?
Avatar billede NielsErikP Mester
26. november 2013 - 22:07 #3
Hej...

Jo det er jeg sikker på du skal, det er nok noget "li:hover" på en eller anden måde.

Hvis du vil have et lille indsigt i at oprette menuer med HTML/CSS.. kan du prøve at kigge følgende guider :
del 1 og
del 2
Avatar billede NielsErikP Mester
26. november 2013 - 22:21 #4
Hej igen...

Men hvor S.... har du fået den kode sat sammen henne?? Roder en del!!
Avatar billede DonDaase Novice
26. november 2013 - 22:27 #5
Hehe. Det er en skabelon der er downloadet. Dygtigere er jeg ikke.
Du har ikke et forslag til hvad jeg bør gøre?
Avatar billede NielsErikP Mester
26. november 2013 - 22:42 #6
Hej..

Nej, og dygtigere er dem der har fabrikeret koden heller ikke.. ligner den er kastet på med en spade :-)

Jow.. Det har jeg da... sæt dig ind i html og css og fabriker dit eget... Du kan jo evt. læse de to guider jeg linker til.

Derudover TROR jeg denne menu er styret af JQuery. OG det er ud over mine kompetencer. Så du skal nok lukke denne tråd og smide dit spørgsmål under JavaScript.
Avatar billede DonDaase Novice
19. december 2013 - 00:17 #7
Lukket