Avatar billede joki Juniormester
25. november 2013 - 12:20 Der er 6 kommentarer

Best practice sti til logfiler

Hej

Hvad er best practice for ovenstående.
Gemmer man stien i databasen eller registreringsdatabasen?
Jeg har flere områder i samme applikation. Nogle områder har mere end en log fil
Avatar billede Syska Mester
25. november 2013 - 14:54 #1
app.config for en Application.

Reg er ved at dø og besværlig at arbejde med.

Er det Web eller App?
Avatar billede joki Juniormester
25. november 2013 - 15:01 #2
det app. Admin af systemet skal selv kunne opsætte sti til logfilen, efter indstallation af programmet
Avatar billede Syska Mester
25. november 2013 - 15:12 #3
Det kan også lade sig gøre.

http://social.msdn.microsoft.com/Forums/vstudio/en-US/d68a872e-14bc-414a-82c4-d1035a11b4a8/how-do-i-updateinsertremove-the-config-file-during-runtime?forum=csharpgeneral

I hvert fald lige første link jeg fandt på google. Men mon ikke man også vil have nogen default values.

Jeg ville personligt vælge app.config.

Regedit bør ikke bruges mere.

DB synes jeg er rimelig meget at kræve for runtime settings.

mvh
Avatar billede arne_v Ekspert
25. november 2013 - 15:13 #4
app.config og lad admin tilrette efter behov med notepad eller hvilken editor vedkommende nu foretraekker
Avatar billede joki Juniormester
25. november 2013 - 15:33 #5
Tak til jeg begge. Jeg vil forsøge at lave det brugervenligt, så vil skrive til app.config uden at der skal benyttes notepad. Smid bare et svar :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
25. november 2013 - 16:59 #6
Hvis du vil bruge admin GUI til at rette med, saa vil jeg anbefale database.