Avatar billede Slettet bruger
23. november 2013 - 23:13 Der er 9 kommentarer

Synology Nas 213J

Hej håber der er nogle der kan hjælpe mig. Har købt mig en synology nas, som jeg ikke kan logge ind på hvis jeg ikke er hjemme. Jeg har kunne gøre det med mit gamle bredbånd, men har lige fået fiber bredbånd ind. og der gik det galt, selvom jeg har lavet en port forwarding vil den stadig ikke. men jeg har også 2 ekstern ip adresser, hvis jeg går ind på myip.dk står der en og hvis jeg logger ind på routeren under wan  står der en anden ip. ved ikke om det kunne have noget med det at gøre har prøvet at logge ind med begge ip adresser uden held :(
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. november 2013 - 01:39 #1
Hvilken udbyder af fiber bredbånd?
Hvilken ip-adresse fra myip.dk?  Bare de to første tal, fx. 88.88.xx.xx
Hvilken ip-adresse på wan? Bare de to førate tal, fx. 77.77.xx.xx
Avatar billede bdf Mester
24. november 2013 - 09:13 #2
Mener ved fiber bredbånd bruger din udbyder port 5000 til administration derfor bliver du nød til at f.eks. portforward din Synology til 6000 :-)

M.v.h.
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2013 - 11:25 #3
Hej har lige prøvet port 6000 uden held :( Myip 77.68 Wan 172.28
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2013 - 11:26 #4
Det er Bredbåndnord :)
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2013 - 11:38 #5
Myip 77.68 Wan 172.28 Det er Bredbåndnord :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. november 2013 - 11:38 #6
Det er jo træls for dig ... Som du kan se på http://en.wikimix.info/ip/172.28.1.1 har de sat dig på et lokalt netværk med andre kunder. Du kan sikkert lave portforward fra dette lokale netværk til din dims, men det er bredbåndnord, der i givet fald skal lave en portforrward fra 77.68.x.x til din 172.28.x.x - og ingen af disse er vel nødvendigvis statiske.

Så løsningen kan være, ved at kigge på http://www.bredbaandnord.dk/privat/priser.aspx, at du får og betaler for fast IP, 500 kr om året, og/eller betaler dem for at lave en port forward (jeg kan ikke gennemskue om det kan lade sig gøre i dit tilfælde uden fast IP).
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2013 - 11:48 #7
Okay tak for hjælpen må prøve ringe til dem i morgen og få en fast ip, of få dem til at portforrward til 172.28.x.x men hvad så hvis min wan ip ændre sig ? tak for hjælpen .
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. november 2013 - 11:52 #8
Med fast IP får du nok en 77.68.x.x-lignende adresse på din wan-side.

Og ja, vent til i morgen, for nu kan det være at andre bredbåndnord kunder kigger på dette indlæg, og har et godt forslag ;)
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2013 - 11:54 #9
Iorden :)