Avatar billede zombien Juniormester
15. november 2013 - 07:06 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

.htaccess rewrite problemer

Hej Eksperter...

Som en god ordning benytter, jeg mig af SEO-venlige urls på min hjemmeside, og dette fungere også upåklagelig med følgende kode i .htaccess filen

RewriteEngine on
RewriteBase /
#Options -Indexes ( slået fra for er ikke understøttet på serveren )

# Redirect all request for files/folders in root that dosn't exist, to index.php
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-l
RewriteRule ^(.*)$ index.php?rewritten_url=$1 [QSA,L]

jeg løber så ind i problemer når jeg vil tilgå mit admin panel, lad os sige det hed /admin/ jeg kommer fint ind så jeg kan logge på, men når jeg forsøger at vælge underside  hopper den direkte ud i klient index.php også kan den selvfølgelig ikke finde ret meget via URL input

så er det muligt at lave hvis man har /admin/ i url, at den peger ind på /admin/index.php og benytter samme rewrite rules som klient delen..
Avatar billede EDB-Eksperten Nybegynder
15. november 2013 - 10:48 #1
hej jeg ved ik om det virker men her er en jeg har

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule . index.php?sef_rewrite=1 [L,QSA]
Avatar billede zombien Juniormester
15. november 2013 - 13:28 #2
Det du kommer med der, hjælper ikke meget på problemet med, jeg gerne skal have at i tilfælde url indeholder /admin/ skal den pege på fil /admin/index.php og ikke bare /index.php
Avatar billede EDB-Eksperten Nybegynder
17. november 2013 - 16:13 #3
er det en hjemmebrygget side? eller et script du bruger?

jeg har ingen problemer med min kode i admin delen som ligger i en undermappe.

eventuelt prøv og lav en .htaccess fil i admin mappen

RewriteBase /admin/
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule . index.php?sef_rewrite=1 [L,QSA]
Avatar billede zombien Juniormester
19. november 2013 - 09:53 #4
Det er et hjemmebygget CMS...

men skal både benytte seo-venlige urls på klient-delen og admin-delen og må indrømme jeg ikke er den største ekspert til det .htaccess :/

men har en RewriteBase / kan man sagtens have 2 forskellige RewriteBase?
Avatar billede zombien Juniormester
19. november 2013 - 10:13 #5
samt den ligger lige p.t. som subdomæne altså i en undermappe i forhold til root...
Avatar billede EDB-Eksperten Nybegynder
19. november 2013 - 10:44 #6
en htaccess fil kan læses på mappe level.

så du kan i princippet  have en i alle mapper.

men ellers prøv i admin mappen vis ikke overstående dur at smide

RewriteEngine off i en htaccess fil
så bliver der bare ikke brugt seo på admin delen hvilket jo ikke gør noget da google og andre ikke har adgang til disse sider.
Avatar billede zombien Juniormester
19. november 2013 - 10:50 #7
systemet er færdig udviklet, problemet er opstået efter den er flyttet fra udviklings-serveren og den online-server...

på udviklings serveren ligger den i root, hvor imod at på live serveren ligger den i en undermappe, men skal flyttes ud i root menu'en når der er bleven overført indhold fra den gamle side...

MEN... denne process holder lige p.t. stille da man ikke har adgang til admin-delen fordi htaccess smider en ud på index.php for klient-delen og forstår derfor ikke de commands man ligger i url'en

der burde være en måde at fortælle htaccess at i tilfælde af url indeholder /admin/ skal den pege den pågældte index.php ellers skal den benytte den anden index.php
Avatar billede zombien Juniormester
24. april 2014 - 08:39 #8
kommer du med et svar?
Avatar billede EDB-Eksperten Nybegynder
24. april 2014 - 13:59 #9
ja svar :-)
Avatar billede EDB-Eksperten Nybegynder
24. april 2014 - 14:01 #10
og vis du vil ha et svar med en muligløsning
RewriteCond %{REQUEST_URI} admin
RewriteRule .* admin/index.php

eller leg lidt med admin og admin/index.php