Avatar billede lycaneye Nybegynder
22. oktober 2013 - 10:02 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke boote

Igår ville jeg slette hele min harddisk (da jeg prøvede at slette en partition med GNU Grub) så jeg begyndte at lave en shred command (linux ubuntu) men da jeg synes det gik for langsomt, canceled jeg den command for at finde en anden måde.

Nu kan jeg ikke boote op mere.. hverken i Linux, eller via en boot USB.

Den kommer med sætningen:
"No bootable device -- insert boot disk and press any key", men den reagerer ikke på nogle knapper.

Min computer er en Acer Aspire One, og har derfor ikke noget CD-rom drev.

Jeg kan godt se min harddisk i bios, og jeg kan også se min USB key..

Hvad I alverden kan jeg gøre?
Avatar billede Poko1 Ekspert
22. oktober 2013 - 10:37 #1
Da du har afbrudt midt i en hdd operation er Harddisken sikkert ændret til RAW format  så du bliver nok nødt til at tage disken ud og sætte den som slave i en anden PC.
http://gratisupload.dk/vis_billede/64262/
Avatar billede lycaneye Nybegynder
24. oktober 2013 - 11:44 #2
Undskyld det tog så lang tid.
Jeg prøvede at sætte harddisken til min stationære, fik endelig formateret korrekt og installeret Ubuntu (bare for at have et styresystem). Jeg har også bootet op på den harddisk på min stationære, men når jeg sætter harddisken tilbage i den bærbare, så kommer samme fejl igen.
Avatar billede Poko1 Ekspert
24. oktober 2013 - 16:54 #3
Du kan ikke forvente at du kan boote op på et styresystem der er oprettet på en anden PC.
Avatar billede lycaneye Nybegynder
24. oktober 2013 - 18:27 #4
Heller ikke når jeg booter fra USB? Der burde det da være ligegyldigt hvilket OS der er på harddisken, ikke?
Avatar billede lycaneye Nybegynder
25. oktober 2013 - 11:34 #5
Poko, du var tæt nok på til at kunne få point for svaret.
Jeg rensede disken fuldstændig, kørte et system over som jeg bootede fra min stationære og fik den til at køre.
Hvis du vil lægge et svar, så får du det accepteret.
Avatar billede Poko1 Ekspert
25. oktober 2013 - 13:39 #6
Samler ikke :-)
Avatar billede lycaneye Nybegynder
07. november 2013 - 20:07 #7
Jeg er stadig glad for at vide det :) Tak