Avatar billede Sathlagor Nybegynder
18. oktober 2013 - 20:44 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Windows 8 bærbar crash uden recovery disk. (intet cd-rom drev)

Hej

Jeg sidder med en helt ny bærbar med i07 processor, 8gb ram og windows 8 som er totalt crashed af uforklarlige årsager. Den virkede fint aftenen ved inden, og dagen efter da jeg prøver at starte den op bliver jeg mødt med det her skærmbillede. Åh what?

http://imgur.com/GFpeqqR.

Da jeg fik leveret min bærbar for lidt over 1 månede siden, blev den leveret klar, (jeg mener dog at jeg selv påbegyndte en download via selvstarted windows 8 "opstarts guide" hvorfra jeg indtastede produktnøgle windows 8 og den så selv installerede styresystemet), men uden meget andet (cd-rommer osv) som undrede mig en smule, men da den er uden cd-rom drev giver det vel jo meget god mening. Det er vel meget fint, bortset fra at jeg ikke på noget tidspunkt er blevet gjort opmærksom på at jeg bør lave en usb recovery disk. Og, seriøst hvordan skulle jeg også lige vide det? Jeg bedte ikke om en bærbar uden cd-rom men det var ligesom "nyere tids standard" ifølge sælger/den pc model jeg valgte sammensat på deres hjemmeside.

Problemet er nu. Det er weekend og deres kundeservice er lukket. Hvad gør jeg, andet end at vente til at det er mandag og indleverer den? Kan jeg gøre noget selv? eksempelviv via windows hjemmeside med noget remote usb opstart halløj fra min anden pc?

Den crasher før jeg når ind til "GITA BYTE" billedet hvor jeg kan taste F12 for at komme ind i bios. Hvis jeg taster Esc kan jeg komme ind til disse menuer:

http://imgur.com/jVFFCts&g6p2FnD#0 (PS. Der er 2 billeder, click first image og second image :-) )

Nogle forslag? Jeg er lidt ude og sejle her :-(

Tusind tak for din tid.
Avatar billede Poko1 Ekspert
18. oktober 2013 - 22:43 #1
Hvilken Bærbar Mærke?
Avatar billede Poko1 Ekspert
18. oktober 2013 - 22:54 #3
Der må være en Factory recovery partition på den?
Det er svært at se hvilken bios version det er men prøv dette!
Using the Recovery Partition:
1. Press [F9] during bootup.
2. Press lEnter]to selectWindows Setup [EMS Enabled].
3. Select the language you want to recover and click Next.
4. Read the Computer Preload Wizard messages and click Next.
5. Select a partition option and click Next. Partition options:
Recover Windows to first partition only.
This option deletes only the first partition and allows you to keep other
partitions,and to create a new system partition as drive"C'i
RecoverWindows to entire HD.
This option deletes all partitions from your hard disk drive and creates
a new system partition as drive "C'j
Avatar billede 220661 Ekspert
19. oktober 2013 - 09:40 #4
Har du backup af dine personlige data på den?
Avatar billede Sathlagor Nybegynder
19. oktober 2013 - 12:54 #5
Hej tak for jeres svar! Ja altså jeg bruger skydrive til mine studiefiler, så hvis alt skulle ryge på min bærbar ligger jeg det bare ned på den fra skydrive igen :-)

Der sker ikke noget når jeg holder F9 nede.. tror normalt det er F12, men fejlskærmen kommer FØR jeg kan komme ind i bios
Avatar billede 220661 Ekspert
19. oktober 2013 - 12:58 #6
Godt at høre at dine filer er sikret :-)

Desværre er jeg ikke en ørn til Windows 8, så jeg lader Poko1 råde dig. Held og lykke.
Avatar billede Sathlagor Nybegynder
19. oktober 2013 - 13:03 #7
Mange tak, jeg krydser fingre :-)

ellers får de sgu den bærbar i nakken mandag morgen.. Så må de selv rode med den.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. oktober 2013 - 13:25 #8
Ja det er også en mulighed. Du har jo garanti på den :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
25. oktober 2013 - 13:07 #9
Returnerede du computeren?