Avatar billede max33 Nybegynder
25. september 2013 - 14:50 Der er 1 løsning

Forbindelse til mySQL

Hej

Skal til at flytte database og omskrive til php. Da jeg ikke selv arbejder i ASP. Desuden skal systemet flyttes fra en lokal pc til en linux server.

Mit problem er at jeg ikke kender adgangskoden til mySQL og at det ikke er at finde i ASP.

Koden i ASP:

'*********************************OPENDATABASE()**********************************
Dim objConn ' Opret en variabel
            ' der kan bruges til at forbinde til databasen.

Sub OpenDataBase
  ' Denne Sub gør det lettere i ASP koden
  ' at åbne en forbindelse til en MySQL database.
  ' Syntax :
  ' Call OpenDataBase

  Dim strProvider ' Opret variabel til at indeholde
                  ' vores connection-string til databasen.

  ' Start med at sikre at variablen er tom
  strProvider = ""
  ' Tilføj oplysninger om hvilken database-driver der skal bruges
  strProvider = strProvider & "DSN=xxxxx"
  ' Tilføj oplysning om hvor MySQL serveren befinder sig
  'strProvider = strProvider & "Server=" & cnstSQLServerAddress & ";"
  ' Tilføj oplysning om hvad databasen hedder
  'strProvider = strProvider & "Database=" & cnstSQLDataBase & ";"
  ' Tilføj brugernavn der har adgang i databasen, vores database login
  'strProvider = strProvider & "UID=" & cnstSQLUID & ";"
  ' Tilføj adgangskode der har adgang i databasen, vores database login
  'strProvider = strProvider & "PWD=" & cnstSQLPWD & ";"

  ' Opret et ADO Connection objekt
  Set objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
  ' Brug connection-string'en fra før til at oprette forbindelsen
  ' til databasen, via driveroplysninger m.v.
  objConn.Open strProvider
  ' Der er nu en åben og aktiv forbindelse til databasen.
End Sub
'*********************************/OPENDATABASE()**********************************

Går ud fra databasen er xxxxx.

Men hvordan får jeg lavet backup af data?
Avatar billede max33 Nybegynder
26. september 2013 - 09:47 #1
dobbelt oprettelse lukker