Avatar billede elgepe Nybegynder
18. september 2013 - 12:07 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

skærme siger no signal

Jeg har haft to Forskellige skærme i en bærbar, og herefter skriver begge skærme no signal når de sættes til stationær. Har prøvet med forskellige grafik kort, onboard, og tage batteri fra MB. Alle ting uden det har virket. Begge skærme virker fint i bærbar, men vil intet når jeg sætter dem til en stationær.

Hjælp tages mod med kys hånd :)
Avatar billede Blandy Praktikant
18. september 2013 - 13:52 #1
når du siger "i" en bærbar. Mener du så en intern skærm, eller en ekstern skærm?

har du tjekket hvad source der er valgt til skærmen, og hvad kabel bruger du til forbindelsen?
Avatar billede elgepe Nybegynder
18. september 2013 - 14:16 #2
Det er to eksterne skærme. Har prøvet med VGA gfx kort gange 2 på den ene pc, og DVI gfx og vga onboard på den anden pc.

Der er ingen forskel overhovedet. ligeså snart jeg sætter skærmkabel fra skærm til pc. Får jeg meddelelsen no signal.
Avatar billede fhansen82 Mester
18. september 2013 - 18:09 #3
Prøver du at skifte mellem inputvalgmuligheder på skærmen, efter du har sat den til? Det lyder som, at du benytter to forskellige slags input, fx VGA til den ene og DVI til den anden. Du kan på skærmen skifte mellem de forskellige. På mange skærme kan du også vælge 'Auto', som så selv vælger hvilket kabel som er sluttet til.
Avatar billede elgepe Nybegynder
19. september 2013 - 07:34 #4
Problemet er når skærmene bliver tilsluttet de stationærer. Så skriver de no signal med det samme, og jeg kan ikke indstille noget på skærmen inden den går i sleep mode.
Avatar billede fhansen82 Mester
19. september 2013 - 08:44 #5
Du skulle gerne kunne skifte input på skærmen, selvom den ikke fanger noget fra starten af. Hvor mange output stik har du i computeren?
Avatar billede elgepe Nybegynder
19. september 2013 - 12:28 #6
Jeg har DVI gfx og onboard vga på den ene, og den anden har jeg prøvet med 2 forskellige gfx.

Når jeg så sætter skærmen til pc. Så skriver den no signal og jeg kan intet gøre. Det er lidt sært, at det er samme udfald for alle de ting jeg har prøvet.
Avatar billede fhansen82 Mester
19. september 2013 - 12:34 #7
Okay, nu skal jeg lige være helt sikker. Tilsutter du to skærme samtidigt til din stationære? Altså én i VGA på bundkortet, og én til DVI på grafikkortet?
Avatar billede elgepe Nybegynder
23. september 2013 - 19:35 #8
Nej jeg har prøvet på skift med hver af skærmene. Syntes bare det skulle være lidt mærkværdigt, at 3 gfx kort er gået, samt 1 onboard gfx lige oven i hinanden.
Avatar billede fhansen82 Mester
23. september 2013 - 20:09 #9
Husk at du ikke kan benytte grafikudgangen på bundkortet samtidigt med grafikudgangen på grafikkortet. Sørger du for, at slukket for PC og skærm, inden du tilslutter? Hvis ikke du gør dette, kan du risikere at brænde grafikudgangen af på grund af statisk elektricitet.
Avatar billede elgepe Nybegynder
24. september 2013 - 12:53 #10
hehe det anede jeg ikke man kunne gøre.... Så kan det da godt ske jeg har aflivet det hele. Så det altid noget jeg fik smidt alt over på en ekstern harddisk inden mit fuckup :D
Avatar billede elgepe Nybegynder
24. september 2013 - 13:02 #11
Hvordan giver jeg dig de point for svar?
Avatar billede fhansen82 Mester
25. september 2013 - 17:46 #12
Når du mener du har fået løst dit problem, beder du personen med den korrekte løsning om, at lægge et svar. Derefter vælger du accepter svar og afgiv point i det svar personen lægger. Bemærk at du kun selv skal lægge svar, hvis du ønsker at give dig selv point, fx hvis du selv løser dit spørgsmål, eller hvis dit problem ikke løses.