Avatar billede nboge Nybegynder
17. september 2013 - 13:46 Der er 3 kommentarer

Tabt ekstern harddisk genkendes af Mac, men ikke dens partioner.

Som overskriften lyder har jeg tabt min eksterne harddisk på gulvet. Den var tændt da den faldt samt var tilsluttet. Kort efter kunne den genkendes af Macen, men ikke længere. Når jeg tilslutter den får jeg en besked ala "Disken kan ikke genkendes". I diskværktøjer kan jeg dog godt se selve "produktionsnavnet" for den eksterne harddisk, dog ikke dens partioner. Imens den var tændt kunne jeg høre nogle lyde ala klik-lyde og noget som lyder hen af når man slår en hammer på metal.

Det mest kostbare den indeholdte, var 100+ timers digitalisering af diverse film og serie (kan findes et sted på loftet) samt backup af Mac og musik (kan også skaffes).

Det der dog er min største angre er, at jeg ikke 100% ved hvad der var på den eksterne udover film, musik og backup.
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2013 - 13:57 #1
Har du evt. prøvet at tilslutte harddisken ind i windows pc?
Avatar billede nboge Nybegynder
17. september 2013 - 14:01 #2
Ja, samme problem.
Avatar billede Blueeyez Mester
17. september 2013 - 14:10 #3
Du kan prøve med easeus data recovery findes til win og mac.

Men ellers lyder det til den er ved at være færdig... Mit råd test med easeus data recovery og virker det ikke så er du nødt til at finde et firma der tilbyder at redde data.. Har selv benyttet easeus data recovery og reddet ca 300 - 400 GB data