Avatar billede Bajerholm Nybegynder
14. september 2013 - 21:39 Der er 9 kommentarer

NAS koblet direkte til compteren

Hej.
Jeg har en WD My Book Live NAS harddisk, jeg har en helt masse ting på den, da jeg lagde mine sager over på den kunne jeg sætte den direkte til min computer via et cross-over kabel, men nu kan jeg ikke længere få adgang til harddisken via kablet.
Hvad kan jeg gøre så jeg igen får adgang til harddisken på denne måde. Hvis jeg sætter den til min router kan jeg overføre ca. 2GB i timen. Synes det er lidt for langsomt.
Håber nogen kan hjælpe mig.
Avatar billede Blueeyez Mester
15. september 2013 - 08:48 #1
Hvad hvis du sætter den til router og din pc os får kabel til routeren? Det burde give en hurtigere overførelse (tænker blot på at redde data)
Avatar billede Bajerholm Nybegynder
15. september 2013 - 19:07 #2
Det virker ikke hurtigere af koble dem sammen på denne måde desværre. Andre forslag?
Avatar billede Blueeyez Mester
15. september 2013 - 19:27 #3
Blot hent dine filer fra den så du ikke mister filer når vi roder med den (antager den har et kontrolpanel som du kan tilhå fra browser?)
Avatar billede Bajerholm Nybegynder
15. september 2013 - 20:43 #4
O.K. så overføre jeg lige alt hvad jeg har på den inden for de næste dage. Har en del på den.
Ved ikke lige hvad du mener med et kontrolpanel?
Avatar billede Blueeyez Mester
15. september 2013 - 22:06 #5
Du kan vel i din browser logge på nas enheden og administrere den?
Ellers er der noget jeg har misforstået med ordet nas... at have en backup liggende andet sted er os en god ting...
Avatar billede Bajerholm Nybegynder
17. september 2013 - 12:32 #6
Ja det kan jeg godt. Er der en risiko ved at begynde at rode med harddisken hvis jeg vil have adgang til den gennem min ethernet port?
Avatar billede Blueeyez Mester
17. september 2013 - 12:37 #7
Eneste du skal er at redde data da det lyder til du ikke har en backup liggende andet sted er det prioritet 1
Avatar billede Bajerholm Nybegynder
26. september 2013 - 10:12 #8
Så har jeg fået lagt al min data over og er klar til at forsøge mig med lidt af hvert.
Avatar billede Blueeyez Mester
26. september 2013 - 19:06 #9
Først og fremmest skal du nulstille den (Antager du ved hvordan man gør det?)