Avatar billede hanloven Mester
10. september 2013 - 12:48 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fejl ved installation af Windows Essentials 2011

Hej.

Jeg er ved at få en ny maskine med Windows 8 op at køre.

Da mail programmet i Windows 8 ikke understøtter pop3, vil jeg lægge en Essentials 2011 på i stedet. Men jeg modtager fejlen "80040800, du skal genstarte og derefter prøve at installere igen". Men fejlen er den samme efter en genstart.

Har nogen en ide til hvad der kan være galt?

Mvh Kent.
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2013 - 12:59 #1
Understøttet operativsystem

Windows 7; Windows Server 2008 R2; Windows Vista Service Pack 2

Så måske kan det slet ikke køre på win8 ?
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2013 - 13:01 #2
Ps. Har du prøvet google gMail? det er virkelig godt.
Avatar billede hanloven Mester
10. september 2013 - 13:57 #3
Hej og tak for din kommentar.

Ja, helt sikkert. Jeg kender den godt og det er helt sikkert også den jeg selv vil foretrække. Men jeg er ved at sætte maskinen op til en anden, som har mails liggende på sin gamle Windows xp maskine. De skal flyttes over på den nye inkl. kontakter osv.

Hun foretrækker at ha dem liggende lokalt på maskinen, så gmail er desværre ikke en option. Jeg forstår bare ikke hvorfor at MS har fjernet understøttelsen for pop3 i deres standard mail program i Windows 8..? Det er da kun for at gøre livet mere besværligt for kunderne..
Avatar billede hanloven Mester
10. september 2013 - 14:11 #4
Så lykkedes det alligevel at installerer version 2011. Jeg tror problemet var at Windows var igang med at opdaterer.. Jeg lod den færdiggøre det og så virkede det.
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2013 - 14:18 #5
Nå det var da fint. Du lægger jo så bare selv et svar:)
Avatar billede hanloven Mester
10. september 2013 - 15:03 #6
.. Og alle mails og kontakter fra den gamle XP er nu også importeret. Det er fantastisk :-)

Det gør jeg. Tak for dine input.

Mvh Kent.