Avatar billede Alexander1999 Nybegynder
01. september 2013 - 10:16 Der er 5 kommentarer

Er min Hdd færdig?

Okay jeg har et problem med min computer og håber en eller anden kam hjælpe mig. Imorges da jeg startede min computer gik ned og tog noget og drikke og kom tilbage så jeg den var gået igang med et chkdsk og lod den så gøre det. Men efter 30 min ca blev jeg utålmodig og slukkede pcen og tændte igen den ville da køre et check igen som jeg afbrød men fik en "Boed" altså sort skærm hvor kun musen virker. Så jeg slukkede og lod den køre et cvk lige indtil den havde redigeret samtlige
400 tusind filer i min HDD hvilket havde tager ca 4-5 timer så jeg slukkede og trykkede f8 i windows start lavede derefter en gendanelse som mit system ikke kunne fuldføre men det fik mig dog til mit skrivebord med "explorer.exe" kørende men med sort baggrund hvorpå der stod min Windows kopi ikke var ægte? Og bliver nægtet adgang til alt der har med min HDD st gøre inkl teksdokumenter spil, internet osv osv..
Nogen der ved hvad problemet er evt løsning?
Avatar billede cyberspace Nybegynder
02. september 2013 - 18:14 #1
hvis du får/fik sort skærm med hvis pil så prøv følgende

sluk pc ved at holde tænd/sluk knappen inde indtil pc slukker

tænd på igen - nu skulle pc gerne starte op med en menu (menu kan også komme frem med F8)- ja en menu hvor man kan vælge hvordan pc skal starte op.

Her vælges start pc i fejlsikret tilstand (den øverste)

starter pc op (og viser hvilke drivere der indlæses) når den kommer til ctrl+alt+delete så skal du også taste det men du skal ikke skrive kodeord og logge på blot finde den røde knap i højre side hvor der på siden er en lille pil klik på den og vælg genstart

nu genstarter pc og skulle starte på almindelig vis og lige inden man kommer til ctrl+alt+delete hvor man kan logge på så vil den stå og køre rundt med en lille cirkel hvor den skriver vent et øjeblik.

her vil den stå et lille stykke tid længere end normalt da den laver et fejlcheck og finder den noget vil den forsøge at rette de fundne fejl og så burde du kunne logge på pc og bruge den igen
Avatar billede cyberspace Nybegynder
02. september 2013 - 18:14 #2
hvis=hvid (pil)
Avatar billede Alexander1999 Nybegynder
02. september 2013 - 19:08 #3
Hej Cyberspace, dette virkede ikke da mit problem ikke er den hvide pil på sort skærm men at jeg bliver nægtet adgang til alt og får at vide mit windows kopi ikke er ægte.
Avatar billede Alexander1999 Nybegynder
02. september 2013 - 22:59 #4
Update! Har nu findet problemet men ved ikke hvordan jeg skal overkomme det.
Da chkdsk kørte ændrede det 400tusind sikkerheds ider hvilket gjorde at jeg ikke har adgang til noget
Mere inkl Windows. Hvordan får keg dette tilbage til normal? Vil tro at det at jeg ikke har adgang til Windows på min PC gør at den tror det er en falsk kopi?
Avatar billede cyberspace Nybegynder
06. september 2013 - 12:48 #5
hvis du kan komme ind på pc så har du måske mulighed for at gå tilbage til et tidligere gendannelses punkt?