Avatar billede 69Toma Nybegynder
31. august 2013 - 17:41 Der er 4 kommentarer

Ekstrem lang start tid på min bær, flere timer.

min gamle HP Pavillion køre fint når den er kommet i gang, men det tager flere timer (altid mere end 2) før den kommer til opstarts billedet og vil promptes for log-on.
Køre Windows Vista og har lige gendannet fabriksindstillinger uden succes.
Nogen ide om hvad der kan være årsagen?
Avatar billede claes57 Ekspert
31. august 2013 - 18:39 #1
prøv at lade være med at starte helt forfra. Aktiver dvale-tilstand, og se, og du kan lukke ned og genstarte på under 1 minut.

Ellers er mit gæt, at den forsøger at indlæse en opdatering - det fejler - og den går tilbage til starttilstanden og kører videre derfra (og det gør den ved hver genstart). Vista er ikke et godt produkt.
Avatar billede milter Ekspert
31. august 2013 - 19:11 #2
Problemet kan også ligge i en dårlig/syg harddisk med mange "bad sectors". De to links herunder forklarer det på mere eller mindre samme måde.

http://windows.microsoft.com/is-is/windows-vista/check-your-hard-disk-for-errors

http://www.ehow.com/how_5992834_check-disk-bad-sectors-vista.html
Avatar billede 69Toma Nybegynder
31. august 2013 - 22:26 #3
Samme problem både ved genstart, dvale og slumrer.

Prøver at fixe "bad sectors"
Avatar billede 69Toma Nybegynder
15. september 2013 - 15:08 #4
Har ryddet gevaldigt op, men det er kun blevet værre. Det tager nu mere end 48 timer at starte op. Men så køre den også fint bagefter...
Alm. genstart klarer den dog på få minutter, så det er kun når den har været helt nede, slukket eller dvale/slumre at det tager sø lang tide.