Avatar billede Safrinity Nybegynder
24. august 2013 - 20:56 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Produktnøglen blevet væk

Hej

Det lyder dumt, og er det også, men jeg har lige formateret og installeret xp på ny, og skal skrive produktnøglen - men jeg kan ikke finde den... Er der noget som helst at gøre?
Avatar billede jensenjs Juniormester
24. august 2013 - 23:13 #1
Det står i en fil der hedder Unattend.txt

Sæt Cd'en i drevet
find en skjult folder med navnet USWXP32P_ZX
Åben sysprep mappen
Åben filen Unattend.txt

Hvis du ikke kan finde USWXP32P_ZX mappen, så lav en søgning på CD'en på filen unattend.txt direkte
Avatar billede HKW Nybegynder
25. august 2013 - 01:00 #2
Jeg tror ikke, den står i unattend.txt - så havde Windows ikke spurgt efter den.

Du har måske et problem, hvis du hverken har den originale emballage eller har skrevet den ned.
Avatar billede claes57 Ekspert
25. august 2013 - 09:18 #3
bærbar - se efter label på undersiden af maskinen
stationær - se på bagsiden af maskinen.
Avatar billede larsini Seniormester
25. august 2013 - 09:42 #4
hent og kør belarc advisor (gratis) så får du alt at vide inkl produktnøgle http://www.belarc.com/free_download.html
Avatar billede claes57 Ekspert
25. august 2013 - 09:54 #5
#4 det skulle være gjort før formateringen
Avatar billede larsini Seniormester
25. august 2013 - 10:42 #6
#5
øh - ja naturligvis, jeg kan bare ikke læse indenad - trækker herved min kommentar tilbage ;-)
Avatar billede Safrinity Nybegynder
25. august 2013 - 12:52 #7
@jensenjs

Koden i Unattend filen duer ikke - i unattend filen står der desuden:

"Eksempel på en svarfil til automatiseret installation
;
; Denne fil indeholder oplysninger om, hvordan installationen skal automatiseres
; eller opgradering af Windows XP, så installationsprogrammet
; kører uden brugerinput."

Så det er måske bare et eksempel på hvordan filen kunne se ud, hvis man selv skulle oprette en?
Avatar billede Safrinity Nybegynder
25. august 2013 - 12:53 #8
@Claes57

Jeg har selv samlet PC'en - så der står desværre ikke nogen kode nogen steder...
Avatar billede HKW Nybegynder
25. august 2013 - 15:01 #9
Hvis der slet ikke er andre muligheder, kan du prøve med noget genskabelsessoftware. Men det kræver jo, at den gamle nøgle ikke er blevet overskrevet.

Nøglen ligger gemt i filen system32\config\software.
Avatar billede Safrinity Nybegynder
26. august 2013 - 08:16 #10
Jeg har fået fat på en ny windows XP - så jeg lukker ned for tråden. Tak for buddene!