Avatar billede Safrinity Nybegynder
23. august 2013 - 21:30 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Harddisk crashet - vil boote men tastaur fryser

Hej,

Min harddisk er crashet, og jeg har derfor brug for at boote fra windows XP Cd'en fra ny. Når jeg starter op, kan jeg godt trykke F12 (boot menu), men så snart jeg kommer derind fryser mit tastatur (trådløs), og jeg kan intet gøre? Jeg har prøvet at søge rundt på nettet efter svar, og de jeg har kunne finde, foreslog at skifte til et USB tastatur eller et PS2 tastatur. Det virkede for dem der blev hjulpet, men begge ting er afprøvet og ingen af dem virkede for mig. Så jeg står tilbage med en PC jeg intet kan gøre med.

Håber i kan hjælpe!

Mvh Jakob
Avatar billede johnnylassen Seniormester
23. august 2013 - 21:40 #1
Prøv at gå ind i setup. Fremkaldes ved evt. F2, Esc eller en anden tast. Det fremgård ofte under opstart hvilke tast der skal anvendes. I Setup vælger du boot rækkefølge (boot order) og sætter dit cd drev til at boote...  Muligt at dette giver dig adgang til opstart fra din DVD.
Avatar billede milter Ekspert
24. august 2013 - 01:05 #2
Og måske kan "Safe Mode", eller, på dansk, "Fejlsikret tilstand" med en mus tilsluttet via PS2-porten give dig adgang til din XP-DVD.

http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/start-computer-safe-mode#start-computer-safe-mode=windows-vista

http://support.gateway.com/support/manlib/cmponts/kbdmouse/8508818/08818.htm
Avatar billede Safrinity Nybegynder
24. august 2013 - 09:57 #3
Jeg har prøvet at gå ind i setup nu - der kan jeg fint køre rundt med tastaturet og vælge ny primær boot. Men når jeg så genstarter, og den vil boote fra cd'en, så står der at man skal trykke på en tast for at boote fra cd'en, og så er tastaturet frosset igen? Så jeg er stuck igen.
Avatar billede Safrinity Nybegynder
24. august 2013 - 10:01 #4
Det med safe mode kan desværre heller ikke lade sig gøre...
Avatar billede milter Ekspert
24. august 2013 - 11:15 #5
Husker du at gemme ændringerne i BIOS med F10-taten, og har du i BIOS prøvet at skifte mellem de muligheder, der formentligt hedder noget i retning af "Failsafe defaults" og "Optimized defaults"?
Avatar billede johnnylassen Seniormester
24. august 2013 - 11:18 #6
Et eller andet går galt i enten dit bundkort eller tastetur. Er det et usb tastetur? Skift til andet usb stik
Er det trådløst? Lån et kablet tastetur.
Avatar billede Safrinity Nybegynder
24. august 2013 - 20:51 #7
Tak til Milter - det løste problemet! Skriver du et svar jeg kan acceptere?
Avatar billede milter Ekspert
24. august 2013 - 21:58 #8
Velbekom :-)