Avatar billede stixi Nybegynder
21. august 2013 - 10:03 Der er 10 kommentarer

Kan ikke komme ind i bios

Hej.

Jeg skal installere windows 7 på en computer. men har et lille problem da jeg ikke kan komme ind i bios, da der ikke sker noget når jeg trykker F12 som den skriver jeg skal gøre.

Kom så i tanke om at jeg havde et problem nogle år tilbage og fjerned alt USB der sad til og så virkede det den gang. problemet er at man ikke kan tilslutte et af de gamle keyboards til den her pc. Den har altså kun USB indgange til mus og keyboard.

Så mit spørgsmål er om der er nogle der kan hjælpe mig med at komme ind i bios eller få computeren til at boote fra CD uden at skulle ind i bios
Avatar billede 220661 Ekspert
21. august 2013 - 10:19 #1
Hej og velkommen til
Hvilken pc er der tale om?

Er det ikke kun boot menu du aktiverer med F12?
Hvad med "delete" tasten med det samme under opstart?

PS Skriv tilbage i kommentar. Svar bruges normalt af hjælperne i forbindelse med pointgivning som tak for hjælpen.
Kun hvis du ikke får en løsning bruger du svar funktionen og selv accepterer dette svar.
Du kan her se hvordan man accepeterer et svar på Eksperten
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo
når du forhåbentligt har fået løsningen :-)
Avatar billede stixi Nybegynder
21. august 2013 - 10:29 #2
Hej og tak for det ;)

Ved ikke lige hvor jeg helt ser hvad det er for en. men det er en "gammel" Dell som har været brugt til noget kontor arbejde

og jo det er kun boot menu jeg aktivere med F12.
Delete tasten giver heller ingen respons. (den tid jeg har at trykke i er også kun på MAX et sekund, så kan ikke helt nå at læse med)
Avatar billede 220661 Ekspert
21. august 2013 - 10:34 #3
Kan du så ikke i boot menu vælge at den skal bruge cd som første valg?
Det bedste er nok dog at det vælges inde i bios, for når pc skal genstarte under installationen kan den kludre med at fortsætte.
Er der ikke i en af de første billeder noget der viser hvilken taste du skal bruge?
Har oplevet det også kan være esc eller F1 som åbner bios.
Model nummeret stå formodentligt på bagsiden af computeren.
Avatar billede stixi Nybegynder
21. august 2013 - 10:56 #4
Ingen knapper virker, det er det som er mit problem.

Og som jeg skriver løste jeg engang et problem som dette ved ikke at have noget USB sat til. men det kan jeg ikke gøre nu da keyboardet er et USB. og der er heller ikke indgang til et af de gamle keyboard stik
Avatar billede 220661 Ekspert
21. august 2013 - 11:02 #5
Jeg trykker altid gentagne gange på den taste, med det samme under opstart, som jeg vil have til at åbne. Jeg venter ikke på skærmen kommer frem
Avatar billede stixi Nybegynder
21. august 2013 - 11:12 #6
Jeg venter heller ikke, jeg "spammer" knapperne under opstart. men der hvor jeg kan læse hvilken knapper der er til hvad, det er der det går hurtigt.

Det virker som om at ingen knapper virker under opstart. og computeren er meget hurtigt under opstart :P
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2013 - 12:01 #7
Du skal nok vælge F2 og tryk så bare løs!
Avatar billede 220661 Ekspert
21. august 2013 - 12:56 #8
Prøv lige at tage et billede af bagsiden af din pc.
Du kan loade det op med gratisupload http://gratisupload.dk/
hvis F2 heller ikke virker.
Kan måske frygte at strømtilslutningen på usb er slået fra, og så reagerer tastaturet ikke.
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2013 - 13:17 #9
Jeg har lige læst på det igen og er desorienteret. Der står:
" det er kun boot menu jeg aktivere med F12. "
Det læser sig som at knappen virker. Men:
"Ingen knapper virker, det er det som er mit problem."
Det læser jeg som at tastaturet slet ikke virker.
Hvis det sidste er rigtigt, giver mit forslag selvfølgelig ingen mening. Altså virker tastaturet eller virker det ikke?
Avatar billede stixi Nybegynder
11. september 2013 - 10:34 #10
Tastaturet virker så længe jeg er inde i windows.
men fra jeg starter computeren op og til jeg er inde i windows, reagere tastaturet ikke.
Hvordan finder jeg ud af om strømtilslutningen på usb er slået fra?
Lyder til det er det som er problemet.