Avatar billede alkymisten Nybegynder
20. august 2013 - 19:01 Der er 2 kommentarer

Kan ikke pinge mailserver?

Hej, min mor har ikke kunne læse mails i nu 14 dage og er ved at miste tålmodigheden...

Boligforeningen (aab11) fik ny internetleverandør for 1/2 år siden, men først for 14 dage siden satte mailen ud.

Den nye leverandør kender ikke umiddelbart til mailadresser med ..@aab11.dk, så noget tyder på de ikke har overtaget mail-adresserne for alle beboerne.

Er jo ikke haj på området, men læste på nettet det var værd at pinge mailserveren, der hedder: mail.aab11.dk. Den svarer imidlertid ikke. Mht domænet ser det ud til at det er registreret hos noget der vidst nok hedder GratisDNS og regningen for dette er betalt.

Men hvordan kommer jeg videre? Boligforeningen har fralagt sig et ethvert ansvar og der er ikke mange der har de gamle aab11-mails.
Avatar billede lassebm Nybegynder
20. august 2013 - 19:07 #1
Kan ikke se at aab11.dk har nogen mailserver.. Men mailserveren indeholdene gamle kan selvfølgelig findes et andetsted, men den kan så ikke modtage nye mails.

dig mx aab11.dk giver nedestående.

;; QUESTION SECTION:
;aab11.dk.            IN    MX
Avatar billede CRKrogh Ekspert
20. august 2013 - 20:19 #2
Enig, der er ingen aktiv MX for domænet.
Kan I stadig kontakte supporten hos den tidligere leverandør?