Avatar billede aleq Juniormester
18. august 2013 - 10:59 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Forhindre Dropbox i at lagre filer på min harddisk

Hej

Kan det lade sig gøre? Og hvis ja, hvordan?

Mvh
Avatar billede chalde Seniormester
18. august 2013 - 12:30 #1
Brug Selective Sync i Preferences -> Advanced og vælg kun de mapper du ønsker at synkronisere på den enkelte klient.

Men at få det til helt at undlade at lagre, ophæver lidt idéen med at have det installeret.
Avatar billede fhansen82 Mester
18. august 2013 - 14:00 #2
Afinstaller Dropbox.
Avatar billede aleq Juniormester
20. august 2013 - 08:32 #3
Tak, chalde. Opret et svar :)

---

fhansen82, vil du ikke slette din egen profil?
Avatar billede fhansen82 Mester
20. august 2013 - 09:53 #4
Nej, du sletter ikke din profil. Blot Dropbox på din PC. Når du afinstallerer Dropbox, forbliver de filer du måtte ha synkroniseret ned til PC'en på HDD i den mappe du installerede Dropbox i. Man skal selv slette dem manuelt. Du har stadig din profil, som du fx kan tilgå online via Dropbox's hjemmeside, eller en mobil enhed.
Avatar billede aleq Juniormester
03. september 2013 - 12:17 #5
Tal pænt. Spørgsmål lukket.

Dette indlæg er blevet modereret af en CoAdmin

Avatar billede fhansen82 Mester
03. september 2013 - 14:05 #6
Det var da en underlig kommentar! Hvorfor mener du jeg har fortjent den? Jeg besvarede dit spørgsmål ud fra det formulerede spørgsmål.
Avatar billede aleq Juniormester
04. september 2013 - 16:06 #7
fhansen

1). Du læser åbenbart ikke ordentligt hvad jeg spørger om
2). chalde svarede før dig, men siden intet svar kom fra ham, valgte jeg at lukke tråden
3). De ting du skriver er for underlige
Avatar billede fhansen82 Mester
04. september 2013 - 18:07 #8
Jeg vil undlade at hoppe ned på dit niveau og blot svare, at jeg svarede som du spurgte. Du giver udtryk for, at du ikke ønsker at gemme filer på din PC med Dropbox, hvilket modstrider at have Dropbox installeret. Som du skriver spørgsmålet, giver du udtryk for, at det er alle filer du ikke ønsker gemt på din PC. Jeg kender ikke dine evner, og besvarer derfor lige så enkelt, som du formulerer dit spørgsmål.
Til dit andet spørgsmål omkring profil, formulerer du dig igen ikke særligt præcist, og gik jeg ud fra, at du var sarkastisk og refererede til min profil her på sitet, men vælger stadig at svare ud fra et konstruktivt synspunkt.
Jeg syntes din opførsel er forkastelig, taget i betragtning at vi prøver at hjælpe hinanden herinde. Hvis ikke du opfatter en kommentar som hjælp, så spørg ind til kommentaren på en høflig måde, i stedet for at svine dem til, som prøver at hjælpe dig. Jeg er ikke ude på at genere dig. Ellers havde jeg aldrig skrevet. Hvis du syntes mine svar er underlige, så er det blot fordi de reflekterer dit spørgsmål og dine kommentarer.
Avatar billede aleq Juniormester
06. september 2013 - 07:53 #9
Vi har åbenbart misforstået hinanden. Det var ikke meningen jeg skulle håne dig uden grund. Du virkede umiddelbart uviden og provokerende i mine øjne, men din hensigt var blot at hjælpe. Men jeg synes nu stadig at chaldes svar var bedre end din. For jeg ville ikke slette Dropbox fra min computer - men blot tvinge computeren til at gemme alt data fra dropbox, lokalt.
Avatar billede aleq Juniormester
06. september 2013 - 07:53 #10
men blot forhindre computeren i at gemme alt data fra dropbox, lokalt. *
Avatar billede fhansen82 Mester
06. september 2013 - 09:44 #11
Det okay. Vi slår en streg over det. Jeg tillod mig at anmelde dit indlæg, da det ikke helt er i tråd med forumreglerne, så hvis moderatorerne læser denne tråd, kan jeg tilkendegive, at vores sammenstød nu er ude af verdenen :O)

aleque, ja med selective sync, får man mulighed for at styre hvilke mapper som ikke skal synkroniseres ned på PC'en. Er lige nysgerrig; Er det blot enkelte mapper du ønsker der skal hentes, eller er det helt at undgå alt data? Selvfølgelig, hvis der er flere brugere på PC'en, er det ikke smart at slette Dropbox, men hvis du er eneste bruger, så kunne det være en fordel at blot slette Dropbox, og således undgå at PC'en skal bruge ressourcer på at køre programmet i baggrunden. Hvis det blot handler om at der ikke skal synkroniseres i en periode, så er det selvfølgelig heller ikke ideelt at slette Dropbox.