Avatar billede joki Juniormester
26. juni 2013 - 10:01 Der er 1 løsning

Arkitektur

Hej

Jeg arbejder på en windows applikation, som består af 4 forskellige forms med tilhørende controller og model klasser.

Hver form repræsentere data, som hentes fra en database jeg ikke kan redigere i.
Data fra hver form skal indgår i et kald til en webservice. Brugeren har mulighed for at ændre data i formen inden webservice kaldes
Efter hvert webservice kald opdateres en logtabel for den tilhørende webservice
Foruden disse klasser har jeg to util klasser 1. logik, som kombinere data der skal sendes til webservice 2. validere data inden data kombineres. Hvis der er ugyldige data skrives dette i log tabel så de kan rettes af bruger.

Mit problem er at jeg skal have en helt ny form med en timer som kalder hver webservice, som ellers kaldes fra hver deres form.

Hvor skal jeg placere kaldene til div webservices.

1. I min util klasse som så kan kaldes fra formen med timer?
2. Er et "tilladt" at have en form (Timerform) med tilknytning til 4 controller klasser, hvor jeg så placere mine kald til hver webservice i model klassen for hver form?

På forhånd tak
Avatar billede joki Juniormester
22. september 2013 - 09:09 #1
Lukkes