Avatar billede Inspectorlazy Nybegynder
20. maj 2013 - 17:52 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

GrafikKontrolerFejl

Min powerbook, HP Pavilion dv7 starter op med kun at ville vise sort skærm, selvom man kan høre, at den kører som vanligt.
Ud for Capslock og Numditto blinker dioder i serier af 4 blink, hvilket iflg. HP indikerer Grafikkontrolerfejl, og de foreslår, at man kontakter HP's Support.

Er der ikke en af Jer her i Eksperten, der har et løsningsforslag, inden jeg kaster mig ud i "supporthelvedet" :) -
og min supergode Powerbook er forlængst ude over garantiperioden.

mvh
inspectorlazy
Avatar billede CRKrogh Ekspert
20. maj 2013 - 19:29 #1
Hej.

  Det, der som regel sker, er at GPU'en overopheder, og slipper forbindelsen til printet. Er det det, der er sket, skal bundkoret pilles ud af maskinen og genopvarmes, så GPU'en egentlig loddes igen. Men skal det gøres på timeløn, og maskinen har den alder, du indikerer, er det nok ved at være tid at få lavet en backup af data fra disken og kigge på en ny laptop.

De bedste hilsner
Avatar billede Inspectorlazy Nybegynder
20. maj 2013 - 19:41 #2
Tak for kommentaren - og det er nok lidt kompliceret selv at rode med ? eller umuligt ?

mvh
inspectorlazy
Avatar billede CRKrogh Ekspert
20. maj 2013 - 19:47 #3
Det er bestemt ikke noget at gå i gang med selv. Det kræver specialiseret loddeudstyr (varmeplade og UV-varmelampe) at reflow-lodde sådan et print.
Avatar billede Inspectorlazy Nybegynder
20. maj 2013 - 20:03 #4
ok og tak for responsen.

mvh
inspectorlazy
Avatar billede CRKrogh Ekspert
20. maj 2013 - 20:06 #5
Selvtak - og held og lykke med jagten.
Avatar billede Inspectorlazy Nybegynder
20. juni 2013 - 21:08 #6
Hej -
siden sidst har jeg fundet PCXperten i Aalborg, som siger, at de råder over udstyr, som kan klare mit problem med højteck. lodde/varmeudstyr.
Pris 1800,-kr., så jeg vover det ene øje og har sendt min laptop til dem.

/inspectorlazy
Avatar billede CRKrogh Ekspert
20. juni 2013 - 21:11 #7
Lyder godt - husk at "godkende" det svar, der skal have point så tråden lukkes.