Avatar billede nihan225 Nybegynder
12. maj 2013 - 14:21 Der er 3 kommentarer

Problem med 2ens eksterne harddiske med samme disk navn!

Har 2 stk WD eksterne harddiske som virker fint, hvis de er sat i en af gangen men hvis jeg sætter den sidste i usb'en så kommer der lys i jeg kan hører computeren registrere den og kan se 2 diske i enhedshåndtering men de har samme navn i enhedshåndtering WD elements 1042 usb device.
Hjælp kan det være fordi de trækker for meget strøm eller hvordan ?
Avatar billede iifreak12 Nybegynder
12. maj 2013 - 15:07 #1
Prøv at ændre navnet på den ene harddisk imens den er i.
Avatar billede nihan225 Nybegynder
12. maj 2013 - 15:14 #2
Det er prøvet og hjalp ikke noget desværre :(
Avatar billede nihan225 Nybegynder
12. maj 2013 - 15:52 #3
fandt svaret her :
Jeg ændrede først diskdrevbogstav på den 1. hdd (Diskhåndtering - se nedenfor) til W (så har du også styr på, hvad for en hdd der hvad for en), genstartede og derefter;

Kontrolpanel, System og sikkerhed, Opret og formater harddiskpartioner, => Diskhåndtering åbnes.
Scroll ned til du kan se dine eksterne harddisk. Du ser, at den 1. er online og den 2. er offline.
Højre klik (uden til venstre hvor der står grundlæggende xxx) på den, der er offline. Shortcut menu åbnes, vælg Online.