Avatar billede rasm8715 Nybegynder
10. maj 2013 - 17:47 Der er 5 kommentarer

Garanti ved ændring af styresystem

Hej alle sammen!

Jeg har i dag købt en ny computer - ASUS K75VJ-TY069H - Fra proshop.dk, da jeg kom hjem og fik den startet op så jeg at det var windows 8 der var på og jeg er lige nu bruger af windows 7. Så spurgte jeg en af mine venner om det var muligt at skifte systemet om og det sagde han ja til, men han sagde at han var ikke helt sikker på om jeg stadig vil have de 2 års garanti så.

Så det store spørgsmål er: Om jeg mister min 2 års garanti ved at skifte fra windows 8 til windows 7 eller ej?

//Rasm8715
Avatar billede claes57 Ekspert
10. maj 2013 - 18:03 #1
garanti (det er altså reklamationsret) gælder på hardware. Og hvis noget går ned, og den skal gendannes, så kommer win8 på igen.
Hvorfor ikke bare hente/køre 'Classic start menu' gratis, så bliver det meste i win8 som win7 (der er stadig det med app til nogle ting, fx medleverede spil). Men i classic-mode kan det som win7 med lidt oveni (som kan slås fra i classic-programmets indstillinger).
10. maj 2013 - 18:04 #2
Avatar billede claes57 Ekspert
10. maj 2013 - 18:05 #3
og - dit spg - du kan indlæse linux, hvis du vil, og du har stadig 2 års reklamationsret. Der er bare ikke support på software og drivere, så hvis du ikke tager win8, så må du selv finde brugbare drivere.
Avatar billede rasm8715 Nybegynder
10. maj 2013 - 19:59 #4
Altså hvis computeren af en eller anden grund ikke dur indenfor disse 2 år og jeg har skiftet systemet til windows 7 og sender den til reparation så vil garantien stadig dække eller hvad?
Avatar billede claes57 Ekspert
10. maj 2013 - 20:25 #5
jep - men de kan ikke teste ret meget. Så de vil nok indlæse win8 for at tjekke maskinen. Så du skal bare sørge for altid at have et image af din disk liggende på en ekstern disk, så du let kan vende tilbage til dit system.