Avatar billede bdrejer Nybegynder
08. maj 2013 - 10:43 Der er 6 kommentarer

andet styresystem

jeg stå og skal skifte compjuter har brugt vista og win 7

den nye  er med win 8  er det lige så godt  som 7 ,og kan man

vænne sig til det.  tak for svar
Avatar billede oli10b Nybegynder
08. maj 2013 - 11:21 #1
Det er helt klart noget andet i forhold til udseendet på fx startsiden. Men det er noget man sagtens kan vende sig til :)

Nogle installerer Windows 7 på deres nye windows 8 PC, men det er en ret besværlig proces.

Mvh. Oliver Toft Kristiansen
www.desksupport.dk
Avatar billede jensenjs Juniormester
08. maj 2013 - 11:53 #2
Som #1 skriver
Hvis du ikke piller så meget ved systemet, altså er en bruger der bare vil have det til at virke på en forståelig måde.

Behold W8 og installer Classic Shell
http://www.classicshell.net/

Så kommer du pænt tæt på Windows 7 og får Modern interface (Metro)oven i.

Der kommer snart en opdatering/opgradering og efter forlydender vil den indeholde en mulighed for at starte op på Desktoppen som du kender den og med Startknappen.

Når det er sagt, så er W8 langt mere stabilt, hurtigere, og bedre at bruge når man har vænnet sig til det.
Men det er så min personlige mening.
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2013 - 13:40 #3
Om man kan vænne sig til win8? jo som #2 skriver, hjælper det meget med Classic shell. Men når det er sagt må jeg sige, at jeg aldrig har haft så mange problemer med programmer og nu med tastatur og mus, som med win 8. Foretrækker klart win7, og en del brugere her på Eksperten er gået tilbage fra win8 til win7.
Hvis du har en win7 kan du roligt formatere win8 og lægge win7 ind i stedet, men skal du købe den, så prøv hellere at forlige dig med win8.
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2013 - 13:45 #4
Ps. Men som tiden går, vil flere og flere programmer rette ind til at køre win8. Jeg hører nok til dem der var hurtig ude, fordi man kunne købe den for bare 229 Kr.
08. maj 2013 - 14:03 #5
Avatar billede jensenjs Juniormester
08. maj 2013 - 15:53 #6
Der er desværre nogle hardwareproducenter der har været sløve i optrækket med driver udviklingen, de har haft 2-3 år til at komme med nye drivere.

Og som #3 der har et solidt problem med keyboard og mus og der er andre der har meldt tilbage med andre problemer.

Jeg vil da anbefale at forsøge W8 se hvordan det går, er det for besværligt så følg Karises link i #5
-------------------------------------------

Selv har jeg på intet tidspunkt mødt problemer, der har været drivere der skulle opdateres og andet (sikkerhed), men alt har kørt 100% perfekt.
Jeg ville gerne tage al æren selv, men W8 må også have en del da den som den eneste Windows version, har kørt en hurtig og 100% ren installation uden fejl, det har jeg ikke oplevet før.

Nu skriver jeg en det er personligt 3 og for andre 4 i alt 7

Derfor har man også kunne læse min begejstring for W8, det og det at jeg kan brugen den til at skrive Kinesisk, Thai, Hindi på skærmen med håndskrift.