Avatar billede sorenmt84 Juniormester
05. maj 2013 - 00:33 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Sammenlign uddrag af url med uddrag af db felt

Jeg har en url der fx ser sådan her ud: default.asp?side=kontakt eller default.asp?side=omos

jeg har nemt nok ved at skaffe mig info om hvilken side jeg befinder mig på lige nu, blot ved at bruge Request.QueryString("side")

jeg har så en db-udtræk rs("adresse") som vil indeholde en tilsvarende information - fx default.asp?side=kontakt
hvordan kan jeg skralle det unødvendige fra så jeg fra mit db felt - adresse kun får det som er side=xxx (der kan også godt komme yderligere informationer efter side (fx default.asp?side=admin&subside=cms&id=123) - hvor jeg stadig kun skal bruge det som er side = (i det her tilfælde admin)

såldes at når jeg har skrællet min url og min db felt, står jeg tilbage med url = kontakt og db = kontakt - eller hvad der nu er valgt!
Avatar billede arne_v Ekspert
05. maj 2013 - 01:00 #1
regex
Avatar billede arne_v Ekspert
05. maj 2013 - 01:07 #2
Eksempel:

s = "default.asp?side=admin&subside=cms&id=123"
Set re = New RegExp
re.Pattern = "side=([^&])*"
re.Global = True
Set m = re.Execute(s)
Set side = m.Item(0)
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juli 2013 - 04:59 #3
OK?