Avatar billede zetto123 Nybegynder
01. maj 2013 - 20:08 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

styresystem i styresystem

hej eksperter.
Jeg sidder og ville gerne prøve at køre linux som styresytem og så windows som virtual pc i linux. (endten win7 eller 8 har ikke helt bestemt mig)
jeg skal bruge den virtuale windows til gaming, da linux ikke er optimalt for gaming endnu.
hvis jeg skulle gøre hvad ville det så være smartest at købe af processer og motherboard.

er det så ikke bedst af have en processer med mange kerner?
eller er jeg helt galt på den.
Avatar billede moddi100 Seniormester
01. maj 2013 - 20:37 #1
Såfremt du ønsker optimal performance er dual-boot vejen frem. Det kan klares på én harddisk du partitionerer (opdeler), men ellers er 2 harddiske en endnu simplere måde at gøre det på. På den måde slipper du for at skulle bruge ressourcer på 2 styresystemer på én gang.
Avatar billede chalde Seniormester
01. maj 2013 - 21:07 #2
jeg skal bruge den virtuale windows til gaming
Virtualisering og (krævende) spil er bestemt ikke vejen frem (endnu).
Så ville den anden vej nok være at foretrække.
Avatar billede zetto123 Nybegynder
01. maj 2013 - 21:26 #3
jeg ved godt at det er smartere at kærer dual, men ville gerne prøve det med virtual computer, og om det sådan ville overhoved kunne lade sig gøre.
Avatar billede zetto123 Nybegynder
01. maj 2013 - 21:28 #4
hvad hvis man kørte 2 grafikkort så hver af computerne kørte på hver deres?
eller kan man ikke det endnu?
Avatar billede Thingo Nybegynder
01. maj 2013 - 22:12 #5
Tror sku at du vil blive træt af at game på virtual machine. Der er delay og du kan løbe i problemer med drivere og hardware. det kan sagten køre men næppe lige så godt. Du skal køre dualboot eller kører din linux på den virtuelle.
Avatar billede zetto123 Nybegynder
01. maj 2013 - 22:28 #6
fint nok, så teknologien er ikke god nok endnu...
nårh ved ikke helt hvem der skal have points
Avatar billede moddi100 Seniormester
01. maj 2013 - 23:09 #7
Om man kan sige at teknologien ikke er på plads er måske så meget sagt. Du vil jo altid skulle bruge et minimum af ekstra ressourcer på dit hovedstyresystem hvorefter det virtuelle jo også vil trække noget. Alt andet lige vil det altså kræver mere at spille på et virtuelt system.

Har du en tilstrækkeligt kraftig maskine vil det næppe gøre den store forskel for dig - medmindre du går meget op i små delays på et  par ms.