Avatar billede hlt Juniormester
30. april 2013 - 11:55 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Adgang til at mappe via VPN

Jeg har et problem med at mappe en folder på en server via VPN. Jeg kan sagtens logge ind på vpn forbindelsen men når jeg forsøger at tilgå en mappe, får jeg fejl om at mappen ikke findes. Jeg har ingen problemer fra en anden PC, og har sat det op mange gange uden problemer. Men netop denne nyinstallerede pc med windows 7 pro kan ikke få adgang.
Er der nogen som har prøvet noget tilsvarende, eller har en ide til hvad det kan skyldes. Jeg er ret sikker på at det er sat korrekt op og at stien til den delte mappe er korrekt. Jeg har sammenlignet med en pc som godt kan få adgang og de er helt identiske i opsætningen af vpn og sti til mappe.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
30. april 2013 - 17:06 #1
Hej.

  Det kunne jo godt være et DNS-problem, forstået på den måde at hvis maskinen ikke er medlem af det samme domæne, som serveren med mappen. Så prøv lige at pinge serveren med mappen både med og uden domænenavn?

De bedste hilsner
Avatar billede hlt Juniormester
30. april 2013 - 18:56 #2
Hejsa,
Jeg har prøvet at pinge maskinen med mapperne og det gik fint nok.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
30. april 2013 - 19:04 #3
Okay. Jeg antager, at du forsøger at tilgå en UNC-sti.
Men hvad hvis du f.eks. prøver at tilgå [\\servernavn\c$]?
Hvilken bruger kommer du med (er det en lokal på serveren, eller er det en domænebruger)?
Avatar billede hlt Juniormester
30. april 2013 - 20:10 #4
Hej Igen,
Det er en bruger på serveren. Den samme bruger som jeg logge ind på VPN'en med.
Jeg kan heller ikke få adgang hvis jeg prøver med servernavnet.

Men jeg har lige testet forbindelsen med kablet netværk istedet for trådløst og der kunne jeg fint komme igennem. Så det er altså et problem med det trådløse netværk. Ikke at det gør mig klogere, men så er det da indkredset til det.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
01. maj 2013 - 08:09 #5
Prøv at tage et kig i serverens eventlog /(security) omkring det tidspunkt, du prøver at logge på det share?
Avatar billede hlt Juniormester
02. maj 2013 - 15:54 #6
Jeg kommer nok ikke så meget videre med denne fejl. PC'en er afleveret. Ham der skulle bruge den, skulle ikke være på trådløst, ihvertfald ikke når han skulle tilgå det mappede drev. Så han syntes ikke vi skulle bruge mere tid på det. Men du skal have tak for hjælpen. Smider du et svar så skal du få point.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
02. maj 2013 - 17:03 #7
Det var så lidt. Det kan godt blive lidt kringlet, når kreditiver kun fungerer den ene vej rundt. Men godt, I fandt en brugbar løsning.
Avatar billede hlt Juniormester
02. maj 2013 - 18:46 #8
Ja det var lidt underligt. Jeg tror jeg har sat 20-25 maskiner op med nøjagtig samme opsætning, og har aldrig oplevet det her før.
Jeg ville have forsøgt mig med en anden driver til netkortet, men det nåede jeg altså ikke. Kunne godt have haft tænkt mig at have fundet en løsning :-) Men ok, det bliver så ikke i denne omgang.