Avatar billede kimtheman Novice
21. april 2013 - 20:43 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hurtigste WiFi USB Adapter - 802.11ac

Hej,
Nogen der har et godt bud/ test på den hurtigste WiFi USB Adapter - 802.11ac?
Avatar billede Blueeyez Mester
21. april 2013 - 21:05 #1
Hurtigste? .ac er 1300 mbit blot usb nøglen har .ac understøttelse...
Avatar billede kimtheman Novice
21. april 2013 - 23:20 #2
Ja men nu er det langtfra sandt som de fleste producenter lover omkring deres produkter. Så mener nu mere hvis nogen kender/ eller har set hurtige test på nogen.
Avatar billede Blueeyez Mester
21. april 2013 - 23:34 #3
Hvilken router har du?
Avatar billede Blueeyez Mester
22. april 2013 - 00:01 #4
Har ikke selv et 802.11ac netværk endnu, men med lidt søgning kan jeg oplyse følgende

Usb 3.0 er nødvendigt, da usb 2.0 højest levere 480 mbps

Dernæst kan jeg læse mig til du ikke kommer nær 1300 mbit over wifi iflg dette review/test
http://www.pcworld.com/article/2023738/netgear-a6200-review-a-cost-effective-and-fast-802-11ac-adapter.html

Håber den del hjælper lidt på din søgen, men husk på dine harddiske skal formentligt os kunne arbejde på følgende hastighed hvilket såvidt jeg indtil videre ved kan lade sig gøre med ssd med sataIII og nogen mener nok det sagtens kan ske over sataII men det er en enorm høj hastighed du forventer...
Avatar billede kimtheman Novice
22. april 2013 - 08:44 #5
Min router er en AE6500.
http://store.linksys.com/Routers/Linksys-EA6500-App-Enabled-AC-Dual-Band-Wireless-Router-with-Gigabit_stcVVproductId148919965VVcatId551966VVviewprod.htm

Og har også USB 3.0, samt en SanDisk SDSSDX240GG25.
http://www.harddrivebenchmark.net/hdd.php?hdd=SanDisk+SDSSDX240GG25

Har fundet denne, hvor man enkelt kan udregne Mbps over netværket.
http://web.forret.com/tools/bandwidth.asp?speed=100&unit=Mbps

Ved godt jeg ikke kommer op på de 1200Mbps. Men var nu også mere hvis nogen havde gode erfaringer med en bestemt USB trådløs adapter. Da der jo ikke findes så mange af dem med AC endnu.

Men bestiller nok en her i løbet af formiddagen, så det skal gå stærkt hvis nogen har en de vil på banen med.
Avatar billede Blueeyez Mester
22. april 2013 - 09:06 #6
Eneste jeg har fundet med usb 3 er denne: http://www.proshop.dk/Netvaerksadapter-(netkort,-printserver-mv.)/TRENDnet-TEW-805UB-AC1200-Dual-Band-Wireless-USB-Adapter-2403186.html
Avatar billede kimtheman Novice
22. april 2013 - 11:11 #7
Jeg fandt også en enkelt eller 2 andre. Men på grund af prisen. Så er det også denne jeg valgte at bestille kl. 09.52. Men der går lige noget tid før jeg får den, da den først er på lager d. 30/04 derfra hvor jeg har valgt at bestille.

Så nu må vi se hvor meget jeg kan få dem op og trække med.

Lig et svar som tak for hjælp.
Avatar billede Blueeyez Mester
22. april 2013 - 12:35 #8
Blot husk at jeg ikke giver nogen løfter om hastigheder, da det er over usb og 1300 mbit er virkeligt højt, har selv 300 mbit wifi, men skriv når du får den hjem vil godt vide hvad du kan presse igennem den :-)
Avatar billede Blueeyez Mester
22. april 2013 - 12:36 #9
Svar
Avatar billede kimtheman Novice
22. april 2013 - 12:54 #10
Bare rolig, havde købt modellen inden du lagde en kommentar.

Og var nu heller ikke fordi, jeg ikke selv havde fundet de forskellige modeller, og havde en del viden til de nye standarter op til AC1300 Mbps speed, inkl. det med usb 3.0. Men mere en råb om indspark, til om nogle havde erfaringer med de få der er på marked. Da ikke alle produkter levere lige godt, og tit langt fra de spec. der står på parken osv.

Så havde besluttet mig på forhånd til, jeg skulle have en, men ikke præcist, hvad for en det skulle være. Men besluttede mig så, til den samme som du skrev omkring. Dog inden du skrev det. Og reelt er der jo ingen af os to der ved, hvor godt den yder. Da det også er som du selv siger, mange ting der spiller ind. Men skulle nu mene, jeg opfylder det meste. Men man ved jo aldrig.