Avatar billede ingeman Juniormester
19. april 2013 - 18:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Access database

Jeg mangler et script som kan søge hurtigt i min access database - efter samme fremgangsmåde som feks google boxen.
Avatar billede kjulius Novice
19. april 2013 - 19:11 #1
Dit formulering er lidt uklar. Når du skriver script, forstår jeg normalt en VBS fil der kan udføres. Men da spørgsmålet er oprettet i Access gruppen, mener du så i virkeligheden noget VBA kode at lægge på en Access forms events, som kan simulere den funktionalitet man bruger i f.eks. googles søgefunktion?
Avatar billede kjulius Novice
19. april 2013 - 19:22 #2
Sorry, jeg ser nu, at gruppen faktisk er ASP med Access som DB. Så giver din formulering mere mening.

Men så må jeg nok melde pas, da det betyder, at der skal ligge noget javascript kode på din tekstbox der skal kalde f.eks. en webservice eller lign. for hvert tegn der indtastes i tekstboksen (kan måske også være en ADO forespørgsel).

Men det er i hvert fald noget client-side javascript du er ude i (web 2.0, som det kaldes). Og der er jeg på for dybt vand til at ville kunne hjælpe.

Måske skulle du også prøve at spørge i javascript/jquery gruppen?
Avatar billede kjulius Novice
19. april 2013 - 19:30 #3
Måske kunne du inkludere en af disse jquery løsninger i dit ASP script:

http://www.jquery4u.com/plugins/14-jquery-live-search-plugins/
Avatar billede kjulius Novice
19. april 2013 - 19:55 #4
Dette spørgsmål på stackoverflow.com ser ud til at behandle lige netop det "problem" du beskriver:

http://stackoverflow.com/questions/6977261/how-to-return-a-json-object-in-classic-asp

Her er det beskrevet hvordan man laver en ASP side, der returnerer en JSON formatteret streng med data (JSON web service), som kaldes fra en anden ASP sides jquery komponent som herefter parser det returnerede og opdaterer drop-down listen.

Der er ikke vist noget om, hvordan web service ASP siden finder de rigtige data frem fra databasen og formatterer det i henhold til JSON protokollen, men det går jeg ud fra, at du har styr på.
Avatar billede ingeman Juniormester
20. april 2013 - 08:18 #5
ok tak for hjælpen
Avatar billede ingeman Juniormester
20. april 2013 - 08:23 #6
ok tak for hjælpen åbn svar
Avatar billede kjulius Novice
20. april 2013 - 17:30 #7
Selv tak. Jeg håber du kan få det på plads... :-)